حضرت علی(ع) صاحب تعبیر علم الکتاب قرآن است حضرت علی(ع) صاحب تعبیر علم الکتاب قرآن است حضرت علی(ع) صاحب تعبیر علم الکتاب قرآن است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضرت علی(ع) صاحب تعبیر علم الکتاب قرآن است حضرت علی(ع) صاحب تعبیر علم الکتاب قرآن است حضرت علی(ع) صاحب تعبیر علم الکتاب قرآن است حضرت علی(ع) صاحب تعبیر علم الکتاب قرآن است حضرت علی(ع) صاحب تعبیر علم الکتاب قرآن است

حضرت علی(ع) صاحب تعبیر علم الکتاب قرآن است

حجت الاسلام و المسلمین اسفندیاری با بیان اینکه امام علی علیه السلام صحب تعبیر علم الکتاب در قرآن کریم است، گفت: خانه نشینی اجباری آن حضرت سبب شد تا بشر از این منبع علم که هر تر و خشکی در آن جای دارد، محروم بماند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حجت الاسلام و المسلمين اسفندياري در جمع عزاداران دسته عزاي موكب امام رضا در حرم مطهر حضرت سيد الشهدا، با اشاره آيات 246 و 247 سوره بقره كه داستان حضرت طالوت را بيان مي كند، اظهار داشت: خداوند در اين آيات با سه تاكيد يك مطلب سه فوريتي را بيان مي كند، بايد مورد توجه قرار بگيرد و اين مطلب نه فقط براي طالوت بلكه براي همه دوران ها مصداق دارد.
وي با تاكيد بر اهميت اين آيات در موضوع ولايت،‌ گفت: يكي از آياتي كه به آن استدلال مي شود كه امام يك منصب انتصابي است و نه انتخابي، همين آيه است كه خداوند با بكار بردن سه تاكيد زبان عربي ، مي فرمياد كه شما از پيامبرتان براي جنگ فرماندهي طلب كرديد و من به عنوان خداوند طالوت را براي شما منصوب كردم.
حجت الاسلام و المسلمين اسفندياري داستان طالوت را يكي از پر عبرت ترين داستان هاي قرآن عنوان كرد و گفت: اين داستان در حال تكرار شدن است و ما همواره در اطراف خود كساني را مي بينيم كه ادعاهايي دارند ولي بعد از اينكه از آنها خواسته مي شود كه پاي در ميدان بگذارند، عده بسياري عقب نشيني مي كنند و سرباز مي مي زنند.
حجت الاسلام و المسلمين اسفندياري ادامه داد: مردم كوفه نيز با نوشتن نامه هايي كه بر روي پوست هاي دباغي شده بود،‌ از امام حسين دعوت كردند كه آقا به كوفه بيايد و بعد با حضرت مسلم سفير آن حضرت آنگونه رفتار كردند و خود امام و يارانش را در كربلا به شهادت رساندند و عده كمي پاي اين حرف خود ماندند.
وي موارد برتري طالوت از نگاه قرآن را علم بيشتر او در استراتِِژي نظامي و قدرت او عنوان كرد و گفت: كفار مكه هم نزد پيغمبر خدا آمدند و جسارت كردند و ايشان را به اسم كوچك صدا كردند و گفتند ما تو را به رسالت قبول نداريم، پيامبر هم فرمود كه خداوند مراكفايت مي كند و كسي كه در علم الكتاب را در اختيار دارد بين ما شاهد است.
وي با اشاره به و عنده مفاتح الغيب كه در نماز غفيله خوانده مي شود، تصريح كرد: در اين آيه آمده است كه هيچ تر و خشكي خلق نشده مگر اينكه در اين كتاب نوشته شده باشد يعني هرچه مخلوق در آسمان و زمين است در اين كتاب ذكر شده است و همه علوم در اين كتاب هست.
حجت الاسلام اسفندياري عاصف ابن برخيا را كه توانست تخت ملكه صبا، بلقيس را به محل فرمانروايي حضرت سلمان در يك چشم برهم زدني بياورد، داراي علمي از كتاب بيان كرد و گفت: درباره اين تعبير قرآن كه او علمي از كتاب را داشت حضرت امام صادق فرمودند كه او يك حرف از كتاب را مي دانسته است در حالي ك اميرالمومنين علم الكتاب را در اختيار داشت.
وي با بيان اينكه در كتب اهل سنت در ذيل آيه علم الكتاب مصداق اين تعبير را اميرالمومنين آورده اند، گفت: مردم به اين آقايي كه فرمود سلوني قبل ان تفقدوني بي اعتنايي كردند در حالي كه مي توانستند همه علوم را از ايشان دريافت كنند.


| شناسه مطلب: 70747




امام علي قرآن



مطالب مرتبط

نظرات کاربران