تعداد مواکب بانوان دراربعین حسینی افزایش یافته است تعداد مواکب بانوان دراربعین حسینی افزایش یافته است تعداد مواکب بانوان دراربعین حسینی افزایش یافته است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تعداد مواکب بانوان دراربعین حسینی افزایش یافته است تعداد مواکب بانوان دراربعین حسینی افزایش یافته است تعداد مواکب بانوان دراربعین حسینی افزایش یافته است تعداد مواکب بانوان دراربعین حسینی افزایش یافته است تعداد مواکب بانوان دراربعین حسینی افزایش یافته است

تعداد مواکب بانوان دراربعین حسینی افزایش یافته است

مسئول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین از افزایش تعداد مواکب بانوان در ایام اربعین حسینی در نجف و کربلا خبر داد و گفت: در این رابطه ایران و عراق با هم همکاری مشترک دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمين احمدي، مسئول كميته فرهنگي آموزشي ستاد مركزي اربعين در گفت‌وگو با خبرنگار اين كميته عنوان كرد: تعداد موكب‌هاي ويژه بانوان در ايام اربعين حسيني در نجف و كربلا افزايش يافته است و دو،‌ سه موكب نيز در اين شهرها داير كرده‌ايم.
وي با اشاره به فعاليت خانم لاله افتخاري به عنوان معاون بانوان كميته فرهنگي ادامه داد: هيئت انديشه‌ورز به كمك ايشان و با حضور اساتيد خانم دانشگاه‌ها و مبلغان حوزه با محوريت موضوعات بانوان راه‌اندازي شده است كه برنامه‌هاي آنان در دو شهر نجف و كربلا اجرايي مي‌شود.
به گفته حجت‌الاسلام احمدي، ستاد اربعين در اين باره با عراق همكاري مشترك داشته‌ است. اين طرح به تصويب عتبه حسيني و ستاد فرهنگي و ستاد اربعين در عراق نيز رسيده و ساز و كار مشتركي اتخاذ شده است به نحوي كه بانوان فرهيخته عراق هم در اين طرح شركت مي‌كنند.
مدير كل آموزش بعثه مقام معظم رهبري تصريح كرد: از سال گذشته در همايش‌هاي علمي و همه حوزه‌ها، بانواني از اساتيد دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي ديگر عراق نيز حضور داشتند وامسال نيز اين روند ادامه دارد.
وي به حوزه قرآني اشاره كرد و گفت: در اين حوزه نيز علاوه بر آقايان، بانوان عراقي حضور فعال خواهند داشت. تلاوت‌هاي جمعي،‌ داير كردن كرسي تلاوت با حضور قاريان ممتاز ايران و عراق، برپايي ايستگاه‌ها و موكب‌هاي ويژه قرآني با حضور قاريان از جمله اين برنامه‌هاست. همچنين جمع‌خواني، حفظ و مفاهيم قرآني از ديگر برنامه‌هايي است كه در اين رابطه هماهنگي صورت گرفته و جلسات مشتركي ميان ايران و عراق هم برگزار شده است.




نظرات کاربران