حضور بیش از 1300 پزشک در پایگاه های بهداشتی درمانی مراسم اربعین

رییس مرکز پزشکی و حج و زیارت جمعیت هلال احمر با تاکید براینکه 21 پایگاه ثابت درمانی و بهداشتی در مسیر زائران پیاده روی اربعین مستقر می شود، خاطر نشان کرد: امسال حدود 1300 پزشک امدادگر و پرستار در این پایگاه ها و پایگاه های سیار مستقر می شوند که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، دكتر سيد علي مرعشي در ديدار با نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به بازخورد هايي كه از فعاليت هاي سال هاي گذشته گرفته شده است، گفت: با تجربه اي كه در سال هاي گذشته كسب شد، امسال 100 پزشك مسلط به زبان عربي به زائران خدمت رساني مي كنند تا بتوانند با كادر پزشكي بيمارستان هاي عراق تعامل برقرار كنند و زائران عرب زبان را هم تحت پوشش بگيرند.
مرعشي كه همراه با هيئتي براي هماهنگي و ديدار و گفتگو با مقامات عراقي و بررسي ميداني برخي از فعاليت ها به عراق آمده بود، اتوبوس آمبولانس ها را يكي از تجربيات خوب و مورد استقبال در مراسم اربعين سال گذشته عنوان كرد و گفت: امسال با همكاري عراق اين اتوبوس آمبولانس ها كه در مسير مستقر مي شوند از 3 دستگاه به 8 دستگاه افزايش مي يابند.
وي با بيان اينكه ميزان داروي درمانگاه هاي بين مسير 40 درصد افزايش دارد، گفت: براي رفاه زائران و طبق پيش بيني هاي انجام شده و با توجه به اينكه رفت و آمد در مسير كمي دشوار است تمهيداتي انديشيده شد تا با افزايش ميزان داروهاي خريداري شده، خدمات بهتري در زمينه بهداشت و درمان ارائه شود.
رييس مركز پزشكي و حج و زيارت جمعيت هلال احمر با تاكيد براينكه 21 پايگاه ثابت درماني و بهداشتي در مسير زائران پياده روي اربعين مستقر مي شود، خاطر نشان كرد: امسال حدود 1300 پزشك امدادگر و پرستار در اين پايگاه ها و پايگاه هاي سيار مستقر مي شوند كه نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهي داشته است.
وي افزود: البته برخي از پزشكاني كه در مسير پياده روي به صورت موقت و فقط در زمان حضور در پياده روي اربعين قصد خدمت دارند مي توانند از قبل با مركز پزشكي حج و زيارت، ستاد اربعين و سامانه سماح هماهنگي لازم را به عمل آورند تا به كمك پزشكان مستقر در پايگاه ها بيايند و به زائران به صورت تخصصي كمك كنند.
مرعشي بيشترين تخصص هاي پزشكان مستقر در پايگاه ها را متخصصان ارتوپدي، قلب و داخلي و متخصص پزشك اورژانس عنوان كرد و گفت: از ده روز آينده راه اندازي پايگاه هاي مسير پياده روي و تجهيز آنها آغاز مي شود و براي ورود آمبولانس ها اقدامات لازم با ادارات عراق انجام شده است.
تاكيد نماينده بعثه رهبري در عراق بر خدمات بهداشتي و درماني هر چه بيشتر در اربعين حسيني
نماينده بعثه مقام معظم رهبري با تقدير وتشكر ازخدمات بهداشتي درماني اربعين سال گذشته مركز پزشكي حج و زيارت بر خدمات هرچه بيشتر تاكيد و تشويق كردو آن را داراي اجر و پاداش زيادي خواند و خدمت به زائرين امام حسين (ع) را موجب افتخار دانست.
در اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق پس از استماع گزارش اقدامات انجام شده پيرامون بهداشت و درمان زائران اربعين حسيني، با تقدير و تشكر از تلاش هاي سال هاي گذشته مركز پزشكيس حج و زيارت جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران، اظهار داشت: امام حسين در دانه خدا وكشتي نجات است وبا توجه به روايات وارده هر اندازه خدمات بهتر وبيشتر شود اجر و پاداش بيشتري را نصيب خود كرده ايم وخير وبركات بيشتري به دست آورده ايم .


| شناسه مطلب: 70817




سلامت اربعين



نظرات کاربران