کربلا سرزمین غبطه به مقام شهدا است و نه غصه خوردن برای آنها

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی کربلا را سرزمین غبطه خواند و غصه را بی فایده عنوان کرد و گفت: زائران در کربلا باید درس شجاعت، حریت، عدالت ، مردانگی و عبودیت را بیاموزند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني در جمع دانشجويان شركت كننده در همايش احلي من العسل با اشاره به فرق غبطه و و حسد خاطرنشان كرد: حسد آرزوي زوال نعمت از صاحب آن را مي نمايد ولي غبطه آن نعمت را از براي خود نيز آرزو مي كند.
وي ياران امام حسين را داراي احسن عمل و احسن قصص و احسن حديث و احسن تاويل عنوان كرد و افزود: ما آمده ايم در اين دنيا هنرنمايي كرده بهترين ها را انتخاب كنيم.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به رابطه عقل و عشق گفت: اين دو با هم تعارضي ندارندبلكه قدمهايي را با هم حركت كرده و وقتي عشق اوج مي گيرد از عقل جلو مي زند و ياران امام حسين جزء عاشقان واقعي خداوند و اهل بيت پيامبر بودند.
وي با اشاره به حديثي از پيامبر اسلام اظهار داشت: عدالت خوب است ولي در حاكمان خوب تر و سخاوت خوب است ولي در اغنيا خوب تر و ورع و تقوا نيكوست ولي در علما نيكوتر و صبر نيكوست ولي در فقرا نيكوتر و توبه حسن دارد ولي در جوانان احسن است وحيا نيز نيكوست ولي در بانوان نيكوتر است
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در پايان از دانشگاهيان خواست در مراكز علمي نسبت به انديشه هاي ناب حسيني بي تفاوت نبوده و فرهنگ ايثار و مقاومت را با قلم و بيان خود تقويت نمايند.
در ادامه تعدادي از دانشگاهيان كه همنام حضرت زينب سكينه و رقيه بودند هداياي ارزشمندي تقديم و شد و سپس در بخش ديگري از اين همايش حجت الاسلام و المسلمين سلامي به روايتگري حماسه عاشورا پرداخت.




نظرات کاربران