۱۳۰۰ موکب مجوز فعالیت در اربعین را دریافت کردند

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین با اعلام این مطلب که هزار و ۳۰۰ موکب مجوز فعالیت در اربعین حسینی را دریافت کرده‌اند، گفت: موکب‌داران اربعین ویزای رایگان سه ماهه دریافت می‌کنند.

حسن پلارك، مسئول كميته مشاركت‌هاي مردمي ستاد اربعين حسيني در گفت‌و‌گو با خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) با اعلام اين خبر كه تاكنون هزار و ۵۰۰ متقاضي براي احداث موكب در مراسم اربعين به كميته مشاركت‌هاي مردمي ستاد اربعين مراجعه كرده و درخواست داده‌اند، گفت: از اين تعداد هزار و ۳۰۰ موكب شناسنامه و پروانه فعاليت دريافت‌كرده‌اند و درخواست ۲۰۰ موكب ديگر هم در حال بررسي است.
وي ادامه داد: ما يكسري از تضمين‌ها را از متقاضيان مي‌خواهيم؛ از جمله اينكه تعهد اخلاقي دهند كه به تعهدات خود در حوزه اسكان و تغذيه پايبند باشند. متقاضياني كه در بررسي شرايط آنها مشخص شود نمي‌توانند جوابگوي تعهدات خود باشند مجوز فعاليت دريافت نمي‌كنند.
پلارك در ادامه گفت: البته اين مسئله هم هست كه تا شور اربعين در كشور ايجاد نشود موكب‌داران هم نمي‌توانند از قبل آمادگي خود را اعلام كنند. هر چه به مراسم اربعين نزديك‌تر مي‌شويم هجم متبرعين، خيرين و خادمان زياد مي‌شود و همه مي‌خواهند كمك كنند اما تا اين شور ايجاد نشده كسي اعلام آمادگي نمي‌كند و همين مسئله موجب مي‌شود كه برنامه‌ريزي كار سخت شود.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا هزار و ۳۰۰ موكب توان برآورده كردن نياز زائران اربعين را دارند؟ گفت: با توجه به خدمات رساني مردم عراق و طول سفري كه زائران براي خودشان در نظر گرفته‌اند، فكر مي‌كنيم كه كافي باشد. اگر طول مراسم اربعين چهار يا پنج روز بود اين ميزان كفايت نمي‌كرد اما اكنون كه ميزان سفر به ۱۰ روز افزايش يافته و بسياري از زائران قبل از اربعين به كشور باز مي‌گردند اين ميزان موكب كافي است.
مسئول كميته مشاركت‌هاي مردمي ستاد اربعين تشريح كرد: البته ما طول سفر را ۱۵ روزه حساب مي‌كنيم و متعهد شده‌ايم كه دو ميليون پرس غذا به زائران اربعين توسط اين موكب‌ها ارائه دهيم. اگر تعداد سه ميليون ايراني كه پيش‌بيني مي‌كنيم امسال به اربعين بروند را در ۱۵ روز تقسيم كنيم مي‌شود ۲۰۰ هزار نفر كه بايد تغذيه و اسكان آنها تأمين شود و همين زياد شدن طول سفر است كه موجب مي‌شود بتوانيم هم به زائران ايراني و هم به زائران ساير كشورها ارائه خدمات كنيم. ارائه ويزاي سه ماهه و رايگان به موكب‌داران
وي با اشاره به اينكه به دليل افزايش طول سفر اربعين مدت اقامت موكب‌داران در عراق به سه ماه افزايش يافته است، گفت: ويزاي سه ماهه و رايگان به همه خادمان اربعين كه در قالب موكب‌داران به عراق سفر مي‌كنند ارائه مي‌شود.
پلارك افزود: زمين‌هايي كه بايد به موكب‌‌داران ارائه شود نيز مشخص شده است و از هفته آينده شروع به انتقال وسايل موكب‌‌ها به عراق خواهيم‌كرد.
پلارك در خصوص نحوه مشاركت نقدي و اهداي نذورات به زائران پياد‌ه‌روي اربعين، گفت: خيرين و افرادي كه مي‌خواهند در فيض خدمت به زائران اربعين مشاركت داشته باشند مي‌توانند با كد #۱۰۴۰*۷۸۰* وجوه نقدي خود را ارائه كنند.


| شناسه مطلب: 70862




اربعين



نظرات کاربران