خطر ویزای مراکز غیر مجاز در کمین زائران اربعین

مدیر حج و زیارت استان زنجان با بیان اینکه فرآیند صدور ویزا برای زائران اربعین فقط از طریق سامانه سماح انجام می شود، گفت: روادیدی که برخی مراکز غیر مجاز برای صدور آن تبلیغ می کنند، دارای پشتوانه های امنیتی، بیمه و خدمات پزشکی نیست.

فرامرز بابايي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه هزينه تهيه ويزا از طريق سامانه 'سماح' در مجموع 190 هزار تومان است، افزود: لازم است شهروندان به اين موضوع آگاه باشند كه ويزايي كه مراكز غير مجاز با قيمت هاي پايين تر فراهم مي كنند، تعهدات پشتوانه اي همچون بيمه و خدمات پزشكي را ندارد.
وي ادامه داد: سال هاي گذشته در مواردي زائراني كه از طريق مراكز غير مجار اقدام به تهيه ويزا كرده بودند، در هنگام مراجعه به مرز، دريافته بودند كه ويزاي آنان جعلي است.
بابايي اظهار كرد: حضور آزادبرها و بخش غير مجاز، مشكلات زيادي در اعزام زائران اربعين ايجاده كرده است در حالي كه ويزايي كه آنان براي صدور آن تبليغ مي كنند شامل بيمه و ساير موارد ضروري ديگر نيست و اين موضوع زائران را در ادامه با مشكلاتي مواجه خواهد كرد.
مدير حج و زيارت استان زنجان از پيش بيني 14 هزار درخواست صدور ويزاي اربعين در سال جاري در اين استان خبرداد و گفت: سال گذشته براي 13 هزار و 700 نفر از متقاضيان شركت در مراسم اربعين در استان ويزا صادر شد.
وي ادامه داد: امسال مدت ويزاهاي صادر شده براي زائران سه ماه است ولي سقف مدت اقامت زائران در كشور عراق از زمان ورود به مدت يك ماه خواهد بود.


| شناسه مطلب: 70865







نظرات کاربران