بخش مهمی از زیارت نامه ائمه ما به دعا اختصاص دارد

حجت الاسلام و المسلمین زادهوش یکی از ویژگی های زیارت امام حسین (ع) را زیارتنامه های متعدد برای آن حضرت عنوان کرد و گفت: زیارت نامه های حضرت سیدالشهداء و سایر ائمه علاوه بر درود و سلام مشحون از دعا و نیایش است لذا زیارت را نمی شود در نماز خواند ولی دعاها را می شود خواند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حجت الاسلام و المسلمين زادهوش ‌در جمع زائران حسيني حرم سيدالشهدا وجود دعا در زيارت نامه هاي ائمه را پاسخي به وهابيت دانست كه اين زيارت ها و زيات نامه ها را منافي با توحيد مي دانند. وي تصريح كرد: اين دعاها در زيارت نامه ها نشان مي دهد كه ما به وسيله زيارت و واسطه قرار دادن ائمه رابطه توحيدي خود را استحكام مي بخشيم.
وي يكي از مهمترين دعاهاي زيارت عاشورا را اللهم اجعل محياي محيا محمد و آل محمد و مماتي ممات محمد و آل محمد دانست و گفت: هيچگاه نبايد اين تصور در ما پديد بيايد كه ما كجا و زندگي و مرگ محمد و آل محمد كجا؟!‍ زيرا اين تفكر برخلاف تفكر الهي پيامبر و اهل بيت است، آنها اين دعاها را به ما ياد داده و فرموده اند كه از خدا اينگونه بخواهيد تا شما هم مانند ائمه و اهل بيت پيامبر باشيد.
حجت الاسلام و المسلمين زادهوش با اشاره به آيات قرآن كه پيامبر اعظم و حضرت ابراهيم را به عنوان اسوه و الگو معرفي مي كند، ادامه داد: البته ما به عصمت كبري كه مخصوص اهل بيت است نمي رسيم ولي مي توانيم به اخلاق و زندگي اين ائمه نزديك شويم، آن عصمت كبري است كه سبب مي شود آن 14 نور پاك از هرگونه لغزش، فراموشي غفلت و ترك اولي بدور باشند.
وي با بيان اينكه سلمان كه نامش روزبه بود و با مطالعه كتب مختلف و جستجو شيفته پيامبر شد، گفت: او سالها قبل از بعثت خود را به مدينه رساند و چون به فقر گرفتار شده بود، بردگي مي كرد و منتظر بود تا پيامبر را ببيند و بعد از بعثت او را يافت و به او ايمان آورد وآنقدر در اين ايمان رشد يافت كه پيامبر او را منا اهل البيت يعني تو از ما اهل بيت هستي، خواند.
حجت الاسلام و المسلمين زادهوش ادامه داد: مثل برخي جوانان ما كه آل ياسين و عهد مي خوانند و مشتاق و شيفته امام زمانشان شده اند و با حضور در مسجد جمكران و سهله يك لحظه ديدار ، فرج و ظهور آن حضرت را طلب مي كنند.
وي با بيان اينكه سلمان فارسي كارش به جايي رسيد كه گاهي حضرت زهرا (سلام الله عليها) درد و دل هاي خصوصي خود را با او در ميان مي گذاشت و پيامبر هم مدال افتخار اهل بيت بودن را به او داد، تصريح كرد: اين مدال افتخار از اهل بيت بودن و شمول آيه تطهير بر آن آرزوي بسياري از صحابي و نزديكان پيامبر بود كه سلمان آن را بدست آورد.
حجت الاسلام و المسلمين زادهوش يكي از عناصر مهم اين شخصيتي را كه امام صادق فرمودند او را سلمان فارسي نگوييد و او را سلمان محمدي خطاب كنيد، تقوا و نزديكي به درجه عصمت عنوان كرد و گفت: همه ما بايد تلاش كنيم مانند سلمان باشيم.




نظرات کاربران