متقاضیان ثبت نام سفر به عتبات در اربعین زودتر اقدام کنند

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: متقاضیان سفر به عتبات عالیات در اربعین حسینی سریعتر نسبت به ثبت نام در مراکز و دفاتر خدمات زیارتی مجاز اقدام کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج جواد شاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تا كنون بالغ بر هشت هزار نفر در قالب پنج هزار و 360 گروه براي سفر به عتبات از خراسان رضوي براي اربعين حسيني ثبت نام كرده اند.
وي اعتبار رواديد ويزاي اربعين حسيني را سه ماهه اعلام و بيان كرد: تاكيد بر آن است كه مشتاقان سفر اربعين هر چه سريعتر براي اخذ ويزا از طريق دفاتر خدمات مسافرتي اقدام كنند زيرا هرچه به ايام اربعين نزديكتر مي شويم ازدحام بيشتر مي شود و ممكن است در صدور و دريافت به موقع رواديد دچار مشكل شوند.
وي ادامه داد: با توجه به شرايط عراق امسال تدابير ويژه از سوي نيروي انتظامي و دستگاههاي امنيتي و وزارت كشور اتخاذ شده لذا هيچ زائر فاقد رواديد امكان عبور از مرز و سفر به عراق را نخواهد داشت. مدير حج و زيارت خراسان رضوي گفت: از اين رو تاكيد بر آن است رواديد سريعتر از طريق مبادي قانوني و رسمي كه دفاتر خدمات مسافرتي و زيارتي هستند اخذ شود. متقاضيان سفر عتبات در اربعين فقط از طريق دفاتر خدمات زيارتي مجاز اقدام به ثبت نام و اخذ رواديد كنند.
وي افزود: هم اكنون 270 دفتر خدمات زيارتي داراي مجوز كه از سوي ستاد اربعين حسيني به رسميت شناخته شده اند در سطح استان خراسان رضوي زائران را ثبت نام مي كنند.
پارسال 150 هزار زائر فقط از طريق دفاتر خدمات زيارتي خراسان رضوي براي سفر پياده اربعين به عتبات ثبت نام كرده و عازم شدند. بخشي ازاين زائران به دليل آنكه مرز خروجي براي خراسان رضوي گذرگاه مرزي مهران تعيين شده بود از طريق ساير استانها اقدام به سفر كردند.


| شناسه مطلب: 70900




اربعين



نظرات کاربران