در دیدار با بانوان موسسه قرآن نورالیقین مطرح شد؛

هرکس به اندازه ظرفیت وجودی اش از دریای بیکران معارف قرآن بهره می برد

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق قرآن را حبل ممدود الهی خواند وآن را کتاب زندگی و دریاری عمیق وبیکران معارف آسمانی برشمردو اظهار داشت: هرکس به اندازه ظرفیت وجودی اش از آن بهره می برد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني در جمع بانوان قرآني موسسه نوراليقين كه در خصوص تفسير قرآن فعاليت هاي پژوهشي دارند، گفت: هركس به اندازه ي طهارت و پاكي با قرآن مَحرم مي شود، و به همان اندازه اندازه لطايف و حقايق قرآن برايش متجلي مي گردد.
وي گفت: در قيامت به ميزاني كه انسان با قرآن مأنوس بوده و عمل كرده است به او درجه و مقام مي دهند.
وي قرآن را ادبستان خدا خواند و گفت: قرآن كتاب بصيرت ، هدايت و نور است و به اندازه تلاش واخلاص وپاكي از آن،‌بهره مند خواهد شد.
وي خاطرنشان ساخت:سر مطهر امام حسين (ع) پس از شهادت آيات « ام حسبت ان اصحاب الكهف...»و« سيعلم الذين ظلمو اي منقلب ينقلبون» و «فسيكفيكهم الله » را تلاوت فرمود و هركدام داراي جهت خاصي بود كه به نهضت عاشورا و قيام آن حضرت اشاراتي داشت .
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق قرآن را نازل شده از عالم بالا دانست و افزود: اين عالم دنيوي(اخس مراتب وجود) پايين ترين مرتبه وجود است كه داراي محدوديت و نواقص و فسادپذيري است و تنها راه در اين دنيا تمسك به قرآن اين ريسمان الهي است كه مي تواند انسان را از چاه ظلماني ماده و ماديات به سوي نور سوق دهد.
وي با بيان اينكه قرآن بايد در زندگي جريان پيدا كند افزود: اگر زندگي در سايه قرآن و دستورات آن نباشد، تلخ و ناگوار است و سرانجام خوبي نخواهد داشت و عمل به قرآن حيات طيبه را به ارمغان خواهد آورد.
وي خطاب به حاضران افزود : بهترين موضوع را شما انتخاب نموده ايد كه با تفسير قرآ ن سروكارداريد وبدانيد وقتي قرآن با دل وجان انسان عجين شد انسان داراي قوه بصيرت ديني مي شود و حق و باطل را به راحتي تشخيص مي دهد.




نظرات کاربران