داشتن روادید برای خروج از مرز مهران در ایام اربعین الزامی است داشتن روادید برای خروج از مرز مهران در ایام اربعین الزامی است داشتن روادید برای خروج از مرز مهران در ایام اربعین الزامی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
داشتن روادید برای خروج از مرز مهران در ایام اربعین الزامی است داشتن روادید برای خروج از مرز مهران در ایام اربعین الزامی است داشتن روادید برای خروج از مرز مهران در ایام اربعین الزامی است داشتن روادید برای خروج از مرز مهران در ایام اربعین الزامی است داشتن روادید برای خروج از مرز مهران در ایام اربعین الزامی است

داشتن روادید برای خروج از مرز مهران در ایام اربعین الزامی است

براساس هماهنگی های انجام شده و همچنین تاکید مسئولان عراقی، سفر زائران بدون گذرنامه و ویزای معتبر به عراق از مرزهای کشورمان برای شرکت در آیین اربعین حسینی ممنوع است.

حسين كلانتري معاون سياسي، امنيتي استاندار ايلام با تاكيد بر اينكه از خروج و ورود زائران بدون مدارك قانوني (گذرنامه و ويزا) در پايانه مرزي مهران جلوگيري مي شود، افزود: مسئولان عراقي تصريح كرده اند با افرادي كه بدون داشتن مدارك قانوني لازم وارد اين كشور شوند براساس قانون برخورد خواهند كرد.
معاون سياسي، امنيتي استاندار ايلام از برطرف شدن موانع و مشكلات اربعين سال گذشته در زمينه خدمات رساني مطلوب به زائران در مرز مهران خبر داد و يادآور شد: با تلاش‌هاي مسئولان دولت تدبير و اميد و تلاش هاي مردم و مساعي سپاه پاسداران وضعيت متناسب سازي زيرساخت‌هاي استان بويژه محور ارتباطي ايلام - مهران نسبت به سال‌هاي گذشته بهتر و مطلوبتر شده است.
وي با اشاره به اجراي طرح هاي حوزه راه در مسيرهاي منتهي به مرز بين المللي مهران افزود: هم اكنون عمليات اجرايي در بخش هاي مختلف راه سازي در مسير ايلام - مهران با جديت تمام در دست اجرا است.
كلانتري با اشاره به ساماندهي پاركينگ ها در ورودي شهر مهران و تاثير گذاري آنها در ساماندهي و مديريت درست حمل و نقل زائران افزود: در بحث مربوط به پاركينگ اتوبوس هاي درون و برون شهري و خودروهاي شخصي نيز اقدام هاي خوبي در حوزه شهرستان و مرز مهران انجام شده كه و در اين خصوص آسفالت پاركينگ بزرگ اربعين و پاركينگ بركت در حال انجام و تجهيز و تكميل سرويس هاي بهداشتي نيز در دستور كار قرار گرفته است.
وي با اشاره به اينكه نزديكي و امنيت مرز بين‌المللي مهران از عوامل مهم انتخاب اين مرز از سوي مردم براي تردد به كشور عراق است، گفت: مرز بين‌المللي مهران دروازه اصلي عتبات عاليات است و مردم ايران اسلامي مهران را براي تردد به كشور عراق و زيارت عتبات عاليات انتخاب مي كنند كه اين امر بار مسئوليت ما را سنگين‌ تر مي ‌كند تا رفاه و رضايت‌مندي بيشتري براي زائران حسيني فراهم شود.
مرز بين المللي مهران در 95 كيلومتري جنوب غربي شهر ايلام واقع شده و كانون اصلي تردد زوار عتبات عاليات است .
سال گذشته بيش 2 ميليون نفر براي شركت در آيين عظيم كنگره اربعين از اين مرز عبور كردند كه پيش بيني مي شود امسال از مرز 2 ميليون و 500 هزار نفر بگذرد.
بر اساس تقسيم بندي استان هاي كشور براي تردد زائران اربعين حسيني از مرزها، امسال مصوب شد كه زائران 13 استان از مرز مهران عبور كنند.




نظرات کاربران