تاکید بر لزوم تبیین شور و شعور زیارت اربعین

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری راهپیمایی بزرگ اربعین را مهمترین فرصت برای رسیدن به شور و شعور حسینی دانست.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني الاربعين، حجت الاسلام والمسلمين محمد مهدي ماندگاري كه در جمع عزاداران حضرت اباعبدالله الحسبن (ع) درموكب احباب الرضا در كربلاي معلي سخن ميگفت ، با بيان ويژگي هاي قيام سيد و سالار شهيدان حسين بن علي (ع) ، به شاخص هاي حسيني شدن اشاره كرد و اظهارداشت: براي رسيدن به شور و شعور حسيني بايد فهم و درك عميقي از اربعين داشت.
وي تدبر در آيات قرآن كريم را مهمترين راه دستيابي به فهم و شعور حسيني دانست و افزود: اگر شور و شعور ما براي حضور در اربعين بيشتر شود ظهور امام منتظر زودتر تحقق خواهد يافت.
حجت الاسلام ماندگاري اضافه كرد: با پايان يافتن اربعين نبايد همه چيز يادمان برود بلكه اين نكته هميشه در ذهن مان باشد كه كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا است.
اين محقق ومبلغ ديني در ادامه سخنان خود اهميت معرفت افزايي در اربعين را يادآور شد و گفت: براي افزايش شور و شعور اربعيني ، درك ما ازاين حماسه بايد بيشتر شود.
وي تصريح كرد: محوري كه ارتباط ما را با امام حسين (ع) برقرار مي كند شور و شعور است و با افزايش فهم و بصيرت ، ما به آن حضرت نزديك ترخواهيم شد.
اين مبلغ ديني سپس بركات اربعين حسيني را برشمرد و با اشاره به نقش و تاثير فهم و شعور حسيني درزندگي انسان ها خطاب به حاضران گفت: آنهايي كه بدور از لذايذ و شهوات دنيوي هستند فهم و شعور حسيني شان بيشتراز ديگران است.
وي همچنين آثار ترويج هرچه بيشتر مراسم اربعين در تعجيل در فرج امام زمان (عج) را يادآور شد و تاكيد كرد: اربعين يكي از مهم ترين فرصت ها براي تشويق زيارت حضرت ابا عبدالله الحسين است و همانطور كه در روايات آمده است امام براي زائران خود شفاعت طلب خواهد كرد.




نظرات کاربران