مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت:

فوت 50 زائر ایرانی در پیاده‌روی اربعین یک سوم فوت شدگان بیمه بودند

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: 50 زائر در ایام پیاده روی امسال به علت حادثه یا به صورت طبیعی فوت کردند که فقط یک سوم آنها بیمه بودند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، محسن نظافتي در خصوص بيمه اي زائران اربعين گفت: شرايط جاده اي عراق و جمعيت بالاي زائران، مراسم پياده روي اربعين را آبستن حوادثي خواهد كرد كه متاسفانه تا كنون شاهد فوت 50 نفر از هموطنان در اثر حادثه يا بصورت طبيعي بوده ايم.
وي افزود : 40 نفر از طرف كميته ثبت نام و اعزام به عنوان مامور كارگزاري بيمه ايران در كنار همكاران هلال احمر و كميته بهداشت و درمان براي خدمات رساني به زائران در مسير پياده روي اربعين مستقر شده اند.
مدير كل عتبات سازمان حج و زيارت بيان كرد: نمايندگان شركت كارگزاري بيمه ايران را در كنار همكاران كميته بهداشت و درمان و هلال احمر در بيمارستان هاي عراق و در مسير پياده روي اربعين مستقر كرديم تا هر زائري كه براي درمان به مراكز درماني انتقال داده مي شود از طريق بيمه هزينه هاي درماني آنها پوشش داده شود بدليل اينكه هزينه هاي درماني در عراق بسيار گران هست.
آقاي نظافتي ادامه داد : با مساعدت و پيگيري نمايندگان شركت كارگزاري بيمه ايران، در خصوص آسيب ديدگاني كه لازم بود براي ادامه درمان به ايران انتقال داده شوند، آنهايي كه در شهرهاي مرزي بودند توسط همكاران هلال احمر و بيمه اي با آمبولانس و يا حتي بصورت هوايي به بيمارستان هاي خوزستان، ايلام و تهران انتقال داده شدند و در مراكز درماني براي آنها پذيرش گرفته شد.
دبير كميته ثبت نام و اعزام اربعين توضيح داد: زائران اربعين كه بيمه بودند تا سقف 22 ميليون براي درمان تحت پوشش بيمه هستند و افرادي هم كه بصورت عادي و يا بدليل بيماري فوت كرده بودند پرونده هاي آنها در حال تكميل است كه 30 ميليون تومان به خانواده هاي آنان پرداخت مي شود همچنين كساني كه در اثر حوادثي از جمله تصادفات و يا پرت شدن از بلندي فوت كرده بودند اينها هم تا 200 ميليون تومان به خانواده‌هاي آنان پرداخت مي شود.
اين مقام مسئول با بيان اينكه متاسفانه تاكنون تقريبا دو سوم از فوت شدگان و آسيب ديدگان ايراني مراسم پياده روي اربعين از جمله كساني بودند كه به هر طريق غير از سامانه سماح ويزا دريافت كرده بودند و تحت پوشش بيمه نبوده اند، گفت: علي رغم تماس هاي برخي از اين عزيزان و خانواده هاي آنان با سازمان حج و زيارت، امكان ارائه تسهيلات بيمه اي به آنان تا اين لحظه فراهم نيست.
وي ادامه داد:خانواده هاي زائران فوت شده و همچنين زائران آسيب ديده در مراسم پياده روي اربعين كه دچار جراحت يا قطع عضو شده يا در مراكز درماني تحت درمان بوده اند و بيمه نداشته اند، مي توانند از روز شنبه بيستم آبان ماه به دفاتر حج و زيارت استان ها مراجعه كنند و مشخصات خودشان را اعلام كنند تا بررسي لازم صورت گيرد كه مي شود از طريق ستاد مركزي اربعين يا ساير نهادهاي مرتبط تسهيلاتي را براي اين عزيزان در نظر گرفت.


| شناسه مطلب: 71627







نظرات کاربران