موکبی یادآورمظلومیت شهدای منا

موکب شهدای فاجعه منا در کربلای معلی، نماد مظلومیت زائران ایرانی در حج سال 1394 ، این روزها به مکانی برای پذیرایی از زوار ایرانی و سایر کشورها تبدیل شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، واپسين ساعات روز اربعين 96، همگام با زائران در مسير باب القبله به سمت ميدان ساعت درحركت بوديم، برخي از موكب داران در حال جمع كردن موكب خود بودند اما برخي از موكب ها همچنان شور و هياهوي حسيني را حفظ كرده وميزبان زائران هستند. يكي از اين موكب ها، موكب شهداي فاجعه منا بود.
اين روزها درحماسه عظيم اربعين حسيني ، سازمان حج و زيارت موكبي براي بزرگداشت شهداي منا برپا كرده است. موكبي كه مديريت امسال آن با حج و زيارت استان قزوين است.
«عليرضا كلانتري» مسئول اين موكب گفت: سازمان حج و زيارت بعد از وقوع فاجعه منا براي يادآوري مظلوميت شهداي اين فاجعه موكب هايي را در مسير پياده روي زائران اربعين برپا كرد؛ اين موكب ها در شهرهاي كربلا، نجف، چذابه، مهران و شلمچه داير است.
وي گفت: در موكب كربلا در طول شبانه روز ميزبان بيش از 600 زائرهستيم ، البته دراين موكب تنها بحث تغذيه و اسكان زائران مطرح نيست بلكه به مسايل فرهنگي نيز توجه شده است.
وي به توزيع بيش از بيست هزار زيارتنامه اربعين در بين زائران و برگزاري روزانه نماز جماعت در اين موكب اشاره كرد و افزود: هر چند كه موكب شهداي منا از سوي سازمان حج و زيارت برپا شده است اما تمامي هزينه ها و پرسنلي كه در آن مشغول به كار هستند از كمك هاي مردمي و داوطلبانه مي باشد.
وي يادآورشد: درشرايط كنوني و حجم بالاي زوار، نياز به همكاري مردمي بيشتر احساس مي شود و بايد به عراقي ها كه در طول مدت پياده روي با تمام امكانات در خدمت زائران هستند، كمك كنيم.




نظرات کاربران