رشد 40 درصدی مکالمه تلفنی زایران اربعین حسینی

مسئول کمیته ارتقای کیفیت ارتباطات عتبات عالیات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش 40 درصدی حجم مکالمه های تلفنی زایران اربعین حسینی (ع) نسبت به پارسال خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، چهاردهم آبان ماه بود كه محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در يكي از شبكه هاي اجتماعي به تلاش ها براي برقراري سرويس اينترنت واي - فاي در مسير نجف به كربلا اشاره كرد و نوشت: تجهيزات توسط مراكز امنيتي عراق توقيف شد.
امسال با توجه به افزايش استفاده كاربران از اينترنت، بيشترين تمركز بر افزايش ظرفيت هاي ارتباطي براي ديتاي مشتركان بود و به همين دليل پوشش كامل اينترنت واي فاي و تلفن همراه در نقاط مرزي مهران، چذابه و شلمچه، مسير پياده روي زائران و نيز نقاط زيارتي شهرهاي كربلا، نجف و كاظمين صورت گرفت و بالن مخابراتي نيز نصب شد.
در همين پيوند، مسئول كميته ارتقاي كيفيت ارتباطات عتبات عاليات وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات يكشنبه اعلام كرد: 48 ميليون دقيقه مكالمه بين ايران و عراق تا نيمه شب 20 آبان ماه، انجام شده و پيش بيني ما اين است كه تا 2روز آينده اين رقم به بيش از 50 ميليون دقيقه مكالمه افزايش يابد.
به گزارش تارنماي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، اسماعيل رادكاني يادآوري كرد: در يام اربعين پارسال 35 ميليون دقيقه مكالمه بين ايران و عراق مبادله شد كه حجم ترافيك مبادله شده امسال افزايش 40 درصدي را نشان مي دهد.
«از حدود 48 ميليون دقيقه مكالمه، بيش از 18 و نيم ميليون دقيقه از عراق و بيش از 29 و نيم ميليون دقيقه از ايران صورت گرفت».
به گزارش ايرنا، صدور رواديد براي شركت زايران ايراني در آيين اربعين حسيني (ع) از ابتداي مهرماه در كشور آغاز شد؛ پارسال بيش از 2 ميليون ايراني در آيين پياده روي اربعين حضرت امام حسين (ع) شركت كردند.
بيستم آبان ماه معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور و رييس ستاد مركزي اربعين حسيني به خبرنگار ايرنا گفت: از آغاز ماه صفر تا روز اربعين 2 ميليون و 300 هزار زاير با احتساب زايران افغان مقيم ايران به عراق عزيمت كردند.
آيين اربعين حسيني 40 روز پس از شهادت حضرت اباعبدالله الحسين (ع) در بيستم صفر برگزار مي شود كه امسال مصادف با هجدهم آبان بود.
منبع: ايرنا


| شناسه مطلب: 71680




اربعين تلفن



نظرات کاربران