بازگشت زوار حرم حسینی به کشور بدون هیچ مشکل امنیتی

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی از بازگشت زوار بدون هیچ گونه مشکل امنیتی خبر داد و این دستاورد بزرگ را حاصل تلاش و پیش‌بینی‌های پلیس و سایر نهادهای مسئول دانست.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ازپايگاه خبري پليس، سردار محمد شرفي افزود: با تدابير پيش‌بيني شده توسط پليس و ساير نهادهاي همكار، در هيچ يك از مرزها، مشكل خاصي كه روند تردد زائران را با كندي روبه رو كند، وجود نداشته است.
وي با بيان اينكه پليس پيشگيري ناجا در هنگام بازگشت زائران همانند سفر آنان به كشور عراق مديريت لايه به لايه جمعيت را در دستور دارد ، افزود : با حمايت مسئولان كشوري، استاني و تلاش بي‌وقفه نيروي انتظامي تمام شرايط براي بازگشت زائران از جمله مكان‌هايي مناسب براي اقامت موقت‌ آنها و وسايل حمل و نقل عمومي براي انتقال اين عزيزان به شهرهايشان مهيا شده است.
رئيس پليس پيشگيري ناجا تصريح كرد: اين موج بازگشت با وجود سبك‌تر شدن، همچنان ادامه دارد و وظيفه نيروي انتظامي هنوز به پايان نرسيده است.
فرمانده قرارگاه تاكتيكي ابوذر اربعين پليس پيشگيري ناجا در ادامه با اشاره به سرد شدن محسوس هوا افزود: همه هماهنگي هاي لازم با استانداري، راهداري، اورژانس و هلال احمر در استان‌هاي مسير بازگشت زوار، انجام گرفته و تمهيدات لازم براي تسهيل در تردد زائران انديشيده شده است.
سردار شرفي افزود: از مردم و زائران عزيز نيز خواهش مي‌كنيم تا به توصيه‌هاي ايمني پليس توجه كرده و از انجام اقدامات سهل‌انگارانه و مخاطره‌آميز پرهيز كنند، همچنين زوار محترم مي‌توانند در صورت مهيا نبودن وسايل حمل و نقل به سوي مقصد دلخواه و يا لزوم پرهيز از رانندگي به دليل خستگي و خواب‌آلودگي از ظرفيت بسيار خوب و شايسته توقفگاه‌ها استفاده كنند تا پس از حل مشكل يا رفع خستگي بتوانند به مسير خود ادامه دهند.
وي با اشاره به اينكه تا كنون بيش از 75 درصد زوار به كشور باز گشته‌اند، مطرح كرد : شايسته است، زائراني كه با خودروهاي شخصي به مرزها مراجعه كرده‌اند هنگام تحويل گرفتن خودرو خود از پاركينگ ضمن بردباري، حقوق يكديگر را رعايت كنند، ضمن اينكه رانندگان بايد دقيقا محلي كه خودرو خود را پارك كرده‌اند به خاطر داشته باشند تا موجب سهولت در ارائه خدمات شود.
رئيس پليس پيشگيري ناجا با ابراز رضايت از اينكه تا اين لحظه هيچ گونه گره ترافيكي و مشكل خاصي در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه وجود نداشته است، تاكيد كرد: اميدواريم با همكاري كامل مردم و نيروي انتظامي اين ماموريت بزرگ و گسترده تا پايان به خوبي ادامه يابد.


| شناسه مطلب: 71690




اربعين



نظرات کاربران