تاکید نماینده ولی فقیه درامورو حج و زیارت ؛

لزوم تلاش همگان برای ساماندهی هرچه بهتر زلزله زده گان

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با ابراز همدری با آسیب دیدگان و خانواده هایی که عزیزان خود را در حادثه زلزله غرب کشور از دست داده اند، اظهار داشت: حوادث و بلایای طبیعی آزمون الهی است و همگان باید برای ساماندهی هرچه بهتر زلزله زده گان همکاری و کمک کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر در مراسم تواصي بحق در جمع نمازگزاران سازمان حج و زيارت، با اشاره به اينكه مقام معظم رهبري با سفر به مناطق زلزله زده دستورات لازم را براي جديت بيشتر مسئولان در رسيدگي به زلزله زده گان صادر كردند، افزود: اينگونه حوادث تنها دركشورما رخ نمي دهد بلكه هرچند سال يك بارشاهد وقوع زلزله در برخي كشورها و وقوع سيل در تعدادي از كشورهاي ديگر هستيم.
وي با اين حال تصريح كرد: با فرهنگ سازي، نظارت بيشتر براحداث ساختمان ها و استحكام بخشي به آنها مي توان براي كاهش تلفات و خسارات ناشي از زلزله تدبير و از آن پيشگيري كرد.
نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت درادامه آيه 4 سوره بلد " لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ في‏ كَبَد " را يادآور شد و با اشاره به اينكه انسان در رنج آفريده شده است، به بيان امتحانات الهي براي برخي از پيامبران از جمله حضرت ابراهيم ، حضرت يحيي و حضرت موسي پرداخت.
وي گفت: انسان اگرعقلاني فكر كند درمي يابد كه دنيا محل راحتي و آسايش نيست و زندگي ها با نوعي رنج و سختي همراه است.
نماينده ولي فقيه با اشاره به اينكه اسلام بر استفاده از مواهب دنيا ودل نبستن به آن تاكيد دارد، افزود: خداوند آسمان وزمين را مسخر انسان قرار داده و همه نعمت ها را براي او آفريده است ليكن درعين حال وابستگي و دلبستگي به دنيا را نمي پذيرد.
وي درادامه با اشاره به اينكه از رسول خدا (ص) سوال شد كه چرا از مرگ مي ترسيم، فرمودند: براي اينكه شما آخرتتان را خراب كرديد و از يك جاي آباد به سمت جاي خراب مي رويد ولي كساني كه ايمان و عمل صالح دارند به عكس شما هستند چرا كه از يك جاي خراب به سمت جاي آباد مي روند لذا آنها خوشحال اند و نگران نيستند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به اينكه قرآن تاكيد دارد انسان هم بايد دنياي خود و هم آخرت خويش را آباد كند، گفت: اسلام به ما ياد داده است به دنيا دل نبنديم چراكه همه چيز دنيا فاني شدني است.
وي افزود: اسلام به مسلمانان ياد داده تا صبور و قانع باشند و ازحريص بودن دوري كنند و دنيا را مزرعه آخرت و آخرت را در زندگي اصل قرار دهند.
سرپرست حجاج ايراني با اشاره به اينكه ملت فداكار و با ايمان ايران اسلامي در روزهاي گذشته ثابت كردند كه در نوع دوستي ، خدمت به هموطنان و ايثارهمچنان در دنيا بي نظيرند و ما با تمام وجود از فداكاري ها و كمك هاي مردم به زلزله زده گان تقديرو تشكر مي كنيم ، گفت: نبايد درمقابل تلاش هاي مجموعه كشور، ارتش ، سپاه ، نهادها ، ارگان ها و وزاتخانه هاي مختلف كه براي كمك بسيج شده اند فضاسازي و تلخي صورت گيرد.
وي افزود: در شرايطي كه جمع كثيري بي خانمان شده اند فضاسازي هاي سياسي بايد كنار گذاشته شود و همه كمك كنند تا آلام آسيب ديدگان كاهش يابد. ملت ما نشان داده اند از اين گونه آزمون ها سربلند بيرون خواهند آمد.
وي با اشاره به اينكه ساختن سخت و خراب كردن آسان است، اضافه كرد: همانطور كه اسلام گفته در برابر بلاها بايد صبور بود چرا كه راهي جز اين وجود ندارد.
وي درپايان ابرازاميدواري كرد خداوند اين ملت را كه بدون كمك خارجي و با همدلي روي پاي خود ايستاده است درپياده كردن و تحقق اسلام ناب بيش از پيش موفق كند.




نظرات کاربران