پروژه توسعه صحن بارگاه امیرالمومنین الگویی برای طرح‌های داخل کشوراست پروژه توسعه صحن بارگاه امیرالمومنین الگویی برای طرح‌های داخل کشوراست پروژه توسعه صحن بارگاه امیرالمومنین الگویی برای طرح‌های داخل کشوراست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پروژه توسعه صحن بارگاه امیرالمومنین الگویی برای طرح‌های داخل کشوراست پروژه توسعه صحن بارگاه امیرالمومنین الگویی برای طرح‌های داخل کشوراست پروژه توسعه صحن بارگاه امیرالمومنین الگویی برای طرح‌های داخل کشوراست پروژه توسعه صحن بارگاه امیرالمومنین الگویی برای طرح‌های داخل کشوراست پروژه توسعه صحن بارگاه امیرالمومنین الگویی برای طرح‌های داخل کشوراست

پروژه توسعه صحن بارگاه امیرالمومنین الگویی برای طرح‌های داخل کشوراست

وزیرآموزش و پرورش در بازدید از پروژه توسعه صحن حرم امام علی (ع) در نجف، آن را الگویی برای طرح‌های داخل کشور دانست. این صحن توسط هنرمندان و پیمانکاران ایرانی در حال ساخت است.

سيد محمد بطحايي تجربه موفق مهندسان ايراني در اجراي طرح توسعه حرم مطهر علوي را نمونه بارز مديريت جهادي دانست و گفت: احداث اين صحن و شبستان با ۲۲۰ هزار متر مربع زيربنا در كمتر از ۵ سال مي‌تواند الگويي براي طرح‌هايي باشد كه در كشور اجرا مي‌شود.
وي همچنين اظهاركرد: مي‌توان ازتجربه مهندسان ايراني در اجراي اين طرح و مستندات آن براي آموزش پيمانكاران در كشوراستفاده كرد.
وزير آموزش و پرورش، عنايت ائمه اطهار، نظم و عملكرد حرفه‌اي عوامل دست‌اندركار، رعايت برنامه زمانبندي و استفاده از مقررات به‌عنوان ظرفيتي براي پيشرفت پروژه را در كنار حمايت‌هاي مردم و خيرين از جمله دلايل موفقيت ستاد بازسازي عتبات عاليات در اجراي اين طرح بزرگ برشمرد و صحن و شبستان حضرت زهرا (س) را آميخته‌اي از عشق، ذوق، هنر و معنويت دانست و گفت: دو ملت ايران و عراق با اجراي اين طرح بزرگ، پايه هاي تمدن اسلامي را از نوع بنا كردند.
اين عضو كابينه دولت همچنين ازهمكاري و مساعدت مردم و دولت عراق در بازسازي و توسعه اعتاب مقدسه و ميزباني مراسم اربعين حسيني تشكر كرد و افزود: اگر همراهي برادران عراقي نبود، اين طرح بزرگ به ثمر نمي‌رسيد.
صحن حضرت زهرا (س) با گنبد حرم امام علي (ع) نسبت قرينه دارد و شامل موزه، كتابخانه، مهمانسرا و رستوران، شبستان و ساختمان اداري و فرهنگي است كه در طراحي و معماري اين صحن، بويژه شبستان آن (با ظرفيت پذيرش ۱۰۰ هزار زائر)، از هنر و معماري اصيل ايراني بهره گرفته شده است.
پيش‌بيني ستاد بازسازي عتبات عاليات اين است كه با تكميل اين پروژه، فضاي حرم امام علي (ع) كه هم اكنون كوچكترين حرم دراعتاب مقدسه است به حدود ۲۰ برابر توسعه يابد. اين ستاد درايام اربعين با توجه به حضور جمعيت زياد مشتاقان در نجف، بخشي از اين صحن را با ايجاد امكانات اوليه در اختيار زائران قرارداد تا در آن اسكان يابند.


| شناسه مطلب: 72061




نجف امام علي وزير



مطالب مرتبط

نظرات کاربران