جشن وحدت اسلامی در باشقیرستان روسیه با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

جشن وحدت اسلامی در شهر اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان روسیه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در اين جشن باشكوه كه روز جمعه (17آذرماه) به مناسبت ميلاد رسول گرامي اسلام (ص) و با حضور صدها نفر از مسلمانان شيعه و سني شهر اوفا پايتخت جمهوري باشقيرستان در منطقه ولگاي روسيه در مسجد اخلاص اين شهر برگزار شد، نماينده ولي فقيه در حج و زيارت به تبيين ويژگي هاي وحدت بخش سيره رسول گرامي اسلام پرداخت.
وي با اشاره به خلق عظيم پيامبر اكرم (ص) اظهار داشت: اسلامي كه پيامبر به امت خود ارائه كرد ديني است عقلاني كه بهترين روش زندگي براي پيروان اين دين و اخوت و برادري ميان آنها و همچنين همزيستي مسالمت آميز با پيروان ساير اديان است و اين قرائت از اسلام است كه صلح و امنيت را در جهان تحكيم مي بخشد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به توطئه هاي دشمنان براي ايجاد تفرقه در ميان مسلمانان و تحريف چهره واقعي اسلام با ايجاد گروه هاي تكفيري و تروريستي و كشتار انسان هاي بي گناه ، افزود: همكاري ايران و روسيه در نابودي اين گروه هك ها، اقدامي سرنوشت ساز براي امت اسلام و جهان محسوب مي شود كه مسلمانان و جهانيان بايد قدردان آن باشند.
در اين مراسم مردمي كه به اهمتام رايزني فرهنگي ايران در روسيه و با حضور محمد حضرت معاون اداره ديني مسلمانان باشقيرستان و جمعي از مقامات و شخصيت هاي محلي برگزار شد گروه تواشيح سيره النبي به اجراي برنامه تواشيح پرداخت كه با استقبال حاضران مواجه شد.




نظرات کاربران