جهان اسلام در هفته‌ای که گذشت؛

آغاز انتفاضه سوم از منبر علمای مقاومت جهان اسلام در هفته‌ای که گذشت؛

آغاز انتفاضه سوم از منبر علمای مقاومت جهان اسلام در هفته‌ای که گذشت؛

آغاز انتفاضه سوم از منبر علمای مقاومت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جهان اسلام در هفته‌ای که گذشت؛

آغاز انتفاضه سوم از منبر علمای مقاومت جهان اسلام در هفته‌ای که گذشت؛

آغاز انتفاضه سوم از منبر علمای مقاومت جهان اسلام در هفته‌ای که گذشت؛

آغاز انتفاضه سوم از منبر علمای مقاومت جهان اسلام در هفته‌ای که گذشت؛

آغاز انتفاضه سوم از منبر علمای مقاومت جهان اسلام در هفته‌ای که گذشت؛

آغاز انتفاضه سوم از منبر علمای مقاومت
جهان اسلام در هفته‌ای که گذشت؛

آغاز انتفاضه سوم از منبر علمای مقاومت

علمای مقاومت با حضور به موقع و گسترده توانسته اند ملت‌های اسلامی را علیه اقدام اخیر ترامپ بسیج کنند، کاری که بسیاری از دولت‌های منطقه یا از آن یا عاجز بودند و یا امتناع کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ،در بسته خبري اين هفته «جهان اسلام در هفته‌اي كه گذشت» سرخط مهمترين اخبار هفته گذشته را مرور خواهيم كرد:
فرياد علماي اسلام بر سر ترامپ؛ قدس خط قرمز است
حجت الاسلام سيد ابراهيم امين السيد رييس شوراي سياسي حزب الله لبنان با بيان آنكه محور مقاومت فرصت و توان لازم براي مقابله با نقشه‌هاي دشمنان در منطقه را دارد، افزود: آمريكا و همپيمانانش در منطقه جهان اسلام را در برابر دو گزينه مقاومت و يا پذيرش قدس به عنوان پايتخت اسرائيل قرار دادند.
عبداللطيف دريان مفتي لبنان با بيان آنكه عزت و كرامت امت اسلامي در گرو آزادي قدس شريف است خاطر نشان كرد كه امت اسلامي و مسيحي هيچگاه رژيم جعلي اسرائيل را به رسميت نخواهد شناخت.
شيخ عبدالله دشتي امام جمعه مسجد امام مهدي(عج) در كويت، گفت: اقدام ترامپ در اعلام قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي، نمونه اي آشكار از طاغوت كه ظاهرش بشري و باطنش شيطاني است.
شيخ عبداللطيف الهميم رييس سازمان اوقاف اهل تسنن عراق خاطرنشان كرد: آمريكا با به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي يك توطئه بزرگي را در منطقه آغاز كرده است كه كشورهاي مختلف بايد با آن مبارزه كنند.
حجت الاسلام شيخ علي دعموش عضو ارشد حزب الله با تاكيد بر لزوم استمرار اعتراض‌هاي جهاني در محكوميت تصميم ترامپ در انتقال سفارت آمريكا به قدس، اين تصميم را اهانت به احساسات مذهبي مسلمانان برشمرد.
شيخ هاشم منقاره رييس شوراي رهبري التوحيد الاسلامي خاطر نشان كرد كه بايد با تمام امكان و توان در برابر اين تصميم ايستادگي كرد و در وهله نخست بايد خشم فلسطينيان به انتفاضه مبارك و واقع جامعه عربي و اسلامي به انقلاب و بيداري امت‌ مسلمان تبديل شود.
شيخ نعيم قاسم معاون دبيركل حزب‌الله لبنان در سخناني تأكيد كرد كه تنها راه بازپس‌گيري فلسطين و قدس مقاومت و انتفاضه بوده و گفت‌وگوهاي صلح در واقع گفت‌وگو براي تسليم شدن است.
آيت الله سيد محمد سعيد حكيم از مراجع تقليد نجف اشرف طي بيانيه‎اي تصميم آمريكا در به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم اشغالگر صهيونيستي را محكوم كرد. در اين بيانيه آمده است: چنين اقدامي تحريك احساسات و توهين به مردم فلسطين و مسلمانان است.
آيت الله فاضل المالكي از علماي عراق خاطرنشان كرد كه آمريكا براي پيشگري از آغاز جنگ و بحران در منطقه و جهان بايد از تصميم آيت الله شيخ بشير نجفي از مراجع تقليد نجف اشرف طي پيامي به تصميم دونالد ترامپ رييس جمهور آمريكا در به رسميت شناخت قدس به عنوان پايتخت جديد رژيم اشغالگر صهيونيستي واكنش نشان داد.
حجت الاسلام حسن عبدالله مفتي صور و جبل عامل و مسؤول فرهنگي جنبش أمل لبنان گفت: اگر تمام جهان رژيم صهيونيستي را به رسميت بشناسد ما اسرائيل را به رسميت نمي‌شناسيم و به آموزه مدرسه امام موسي صدر كه فرمود «اسرائيل شر مطلق و تعامل با آن حرام است» پايبنديم.
شيخ ماهر حمود رييس اتحاديه علماي مقاومت تأكيد كرد: با وجود سياهي‌ها و ناآرامي‌هايي كه منطقه را احاطه كرده، همچنان اميدواريم و قدس به زودي آزاد خواهد شد و البته اين آزادي تا ظهور امام مهدي(عج) نزد شيعه و سني به طول نخواهد انجاميد.
شيخ عبدالكريم الحبيل امام جماعت مسجد العباس در منطقه الربيعية عربستان تاكيد كرد: بر خلاف تصميم ترامپ در مورد مقدسات مسلمانان و مسيحيان، قدس به عنوان پايتخت ابدي فلسطين اشغالي باقي مي ماند.
محمد محيي سخنگوي رسمي گردان‌هاي حزب‌الله عراق از رهبران كشورهاي عربي خواست پايگاه‌هاي آمريكا در اين كشورها را تعطيل كنند و از اين طريق دونالد ترامپ رييس‌جمهور آمريكا را به عقب‌نشيني از تصميم خود درباره قدس مجبور كنند.
سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان تا كيد كرد: محور مقاومت پس از پيروزي هاي منطقه، بر مساله قدس و فلسطين به عنوان اولويت تمركز خواهد كرد.
آيت الله شيخ بشير نجفي از مراجع تقليد نجف اشرف طي پيامي به تصميم دونالد ترامپ رييس جمهور آمريكا در به رسميت شناخت قدس به عنوان پايتخت جديد رژيم اشغالگر صهيونيستي را محكوم كرد و نوشت: اين تصميم آمريكا تلاش ديگري از سوي مستكبران جهان براي نابودي آمال و آرزوهاي فلسطيني‎هاست.
شيخ علي فضل الله امام جمعه بيروت با تجليل از مواضع ملت‌هاي منطقه در حمايت از فلسطين خاطر نشان كرد كه استمرار اين اعتراض‌ها ترامپ را مجبور به تجديد نظر در تصميمش خواهد كرد.
حجت الاسلام شيخ نبيل قاووق عضو شوراي مركزي حزب الله با اشاره به خفت و ذلت حاكمان عربي در برابر آمريكا تاكيد كرد كه تنها راه آزادسازي قدس شريف تمسك به سلاح مقاومت است.
شيخ صهيب حبلي عضو ارشد اتحاديه علماي حامي مقاومت با محكوميت تصميم ترامپ تاكيد كرد كه اگر مقاومت نبود فلسطين به سرنوشت آندلس دچار مي‌شد.
شيخ علي العلي قرآن پژوه كويتي و رييس دانشگاه بين‌المللي آل البيت قم اظهار كرد: اعلام قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي از سوي ترامپ سلطه‌طلبي آمريكا را نشان مي‌دهد و كشورهاي اسلامي بايد واكنشي قاطع در برابر اين اقدام از خود نشان دهند.
موج تحويل سلاح پس از پيروزي بر داعش
مقتدي صدر رهبر جريان صدر عراق از شاخه نظامي اين جريان خواست اكنون كه جنگ با داعش به پايان رسيده، سلاح خود را تحويل دولت عراق دهد.
هادي العامري دبير كل سازمان بدر عراق از همه گروه‎هاي وابسته به اين سازمان خواست كه روابط حزبي خود با آن را قطع كرده و در بسيج مردمي باقي بمانند.
قيس الخزعلي دبير كل جنبش «عصائب اهل الحق»‌ نيز اعلام كرد كه بايد سلاح‎ها را تحويل نيروهاي امنيتي عراق داد.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي امام جمعه نجف، مرجعيت و ارتباط مردم با ارزش هاي ديني را عامل پيروزي بر داعش دانست و بيان داشت كه ملت عراق ريشه داعش را در قلب جهان اسلام خشكاند.
عمار حكيم رييس ائتلاف ملي عراق خاطرنشان كرد كه مردم اين كشور با شكست جريان تروريستي داعش بار ديگر به عزت و كرامت خود دست پيدا كردند.
شيخ اكرم الكعبي دبيركل نُجَباء در پيامي خطاب به تمامي جوانان و دانشجويان امت اسلام بيان داشت: عصبانيت آمريكا در تحريم اين گروه مقاومت ناشي از شكست نقشه‌هاي شوم آنان از سوي جوانان نخبه و مجاهد است.
نوري المالكي نخست‌وزير پيشين عراق در يادداشتي شرط ورود به تمدن اسلامي جديد را گذار از تفكر تكفيري و فرقه‌گرا معرفي كرد و گفت: اين مهم جز از راه غلبه بر منابع دولتي اين تفكر ميسر نيست.
ابومهدي المهندس نائب رييس بسيج مردمي عراق بيان داشت: فكر داعش و جريان‎هاي تروريستي هنوز در برخي از مناطق عراق باقي مانده است بنابراين ما احتياج به يك جهاد بزرگ و استثنايي براي مبارزه با افكار داعش داريم.
حجت الاسلام شيخ همام حمودي رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق از نقش نيروهاي داوطلب مردمي عراق در جنگ عليه تروريسم و نابودي داعش در عراق تمجيد كرد و گفت كه تجربه وجود شخصيت‌هايي مانند قاسم سليماني در عراق در كنار رزمندگان و ارتش عراق، بيانگر محبت ملت ايران به ملت عراق و آمادگي آن براي همكاري با ما است.
روند رو به رشد روابط واتيكان ـ الازهر
محمد مختار جمعه وزير اوقاف مصر با بيان آنكه اسلام دين صلح و دوستي است، عزّت امت اسلامي را مرهون وحدت و اعتماد جهان اسلام به خود دانست.
احمد طيب شيخ الازهر در ديدار با جمعي از مسئولان واتيكان با تجليل از تلاش‌هاي پاپ فرانسيس رهبر مسيحيان جهان در گسترش صلح تاكيد كرد كه پاپ فرانسيس مردي دوست‌دار صلح و دوستي است و من با او احساس برادري مي‌كنم. وي افزود: با همراهي و همكاري افراد مخلص و دغدغه‌مندي مانند پاپ فرانسيس امكان تحقق صلح جهاني وجود دارد. مصر همواره افتخار مي‌كند كه مقصد انبياي الهي بوده است.
شوقي علام مفتي مصر با انتقاد از تحريف مفهوم جهاد از سوي جريان‌هاي تروريستي اعلام جهاد را تنها از سوي ولي امر جايز دانست.
محكوميت گسترده عادي سازي روابط آل خليفه با صهيونيست‌ها
داوود شهاب مسؤول دفتر رسانه‌اي جنبش جهاد اسلامي فلسطين سفر يك هيأت بحريني به سرزمين‌هاي اشغالي را كه به‌صورت علني انجام شد، محكوم كرد و گفت: سفر اين هيأت بحريني به رژيم صهيونيستي به‌منزله خروج از ارز‌ش‌هاي اسلامي و عربي است كه در سايه انتفاضه‌اي كه در مخالفت با تصميم آمريكا درباره قدس شعله‌ور شده، صورت گرفته است.
بيش از ۱۳۰ روحاني بحريني با صدور بيانيه اي، عادي سازي روابط با دشمن اسرائيلي را رد كرده و سفر هيئت بحريني را به رژيم غاصب صهيونيستي محكوم كردند.
شيخ عبدالله دقاق نماينده رهبر شيعيان بحرين با انتقاد از عادي سازي روابط آل‌خليفه با رژيم صهيونيستي گفت: از كسي كه لباس روحانيت بر تن كرده و به اسرائيل سفر كرد و در آنجا به ايراد سخن پرداخت برائت مي‌جوييم. وي افزود: كساني كه به اسرائيل سفر كرده و به دنبال انجام اقداماتي هستند كه از آن بوي عادي سازي روابط با اسرائيل مي‌آيد، به زودي آتش گرفته، سوخته و به زباله دان تاريخ سياسي خواهند پيوست.
شيخ حسين الديهي عضو ارشد جنبش الوفاق بحرين شيخ در صفحه توييتر خود نوشت: هيأت بحريني كه از سرزمين اشغالي و رژيم صهيونيستي بازديد كرد نماينده ملت بحرين نيست، بلكه نمايند رژيمي است كه او را فرستاده است.
ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوريه بحرين نيز تصريح كرد كه اقدامات علني رژيم آل خليفه براي عادي‌سازي روابط با صهيونيست‌ها از طريق اعزام اين هيأت در حالي كه ملت فلسطين به خاك و خون كشيده‌ و سرزمين‌هاي مقدس فلسطين غصب مي‌شوند، مواضع خفت‌بار اين رژيم در قبال مسأله فلسطين را به روشني نشان مي‌دهد.
ليبي: شيخ صادق الغرياني مفتي ليبي با بيان اينكه به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي از سوي آمريكا، جنايتي عليه مسلمانان و مسيحيان است، خواستار تظاهرات براي لغو اين اقدام شد و گفت: سكوت چيزي است كه سبب شده دونالد ترامپ جرأت كند اين تصميم را بگيرد. وي افزود: آل سعود در يك جلسه 400 ميليارد دلار به اين ستمكار (ترامپ) پرداخت كرد و اين معني است كه ما به اين ستمگران و مستكبرين جزيه مي دهيم.
تونس: شيخ بشير بن حسن مبلغ تونسي با بيان آنكه حج و عمره مستحبي اعانه بر اثم است گفت: تاجران براي هزينه‌هاي حج و عمره ماليات مي‌دهند و اين ماليات در نهايت به صندوق دشمن اسلام يعني ترامپ واريز مي‌شود.
تركيه: رجب طيب اردوغان رييس جمهور تركيه با بيان اين كه رژيم صهيونيستي اشغالگر و همچنين تروريست است، گفت: بر اساس قطعنامه‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل، هيچ كشوري حق ندارد در قدس سفارتخانه داشته باشد.
يمن: عبدالملك العجري از اعضاي بلندپايه انصارالله يمن با تاكيد بر اينكه آمريكا هيچ شواهدي مبني بر تجهيز حوثي‎ها از سوي ايران ندارد، گفت: هدف از اين اتهامات منحرف كردن افكار عمومي از موضوع قدس است.
عربستان: روزنامه صهيونيستي هاآرتص، نوشت كه «اسرائيل كاتز» وزير امنيت اين رژيم رسما از محمد بن سلمان وليعهد عربستان براي سفر به سرزمين هاي اشغالي دعوت به عمل آورده است.
منبع:خبرگزاري رسا




مطالب مرتبط

نظرات کاربران