سبک زندگی آیت‌الله سیستانی کتاب شد

کتاب «نگاهی به دیدگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، سیاسی و سبک زندگی آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی» به قلم سید محمد غضنفری، کارشناس فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منتشر شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي؛ اين كتاب به تازگي از سوي انتشارات «ايده نو» در ۲۵۴ صفحه منتشر شده است.
«نگاهي به ديدگاه‌هاي فرهنگي، اجتماعي، اخلاقي، سياسي و سبك زندگي آيت‌الله العظمي سيد علي سيستاني» كه تأليفي از مطالب متنوع و پراكنده درباره مرجع عاليقدر شيعيان، حضرت آيت‌الله‌العظمي سيستاني است، افزون بر سخن ناشر، مقدمه نويسنده و زندگينامه ايشان كه حاوي آثار علمي، شيوه بحث و تدريس و مرجعيت ايشان است، در سه فصل تنظيم و تدوين شده است:
فصل اول «تبيين ديدگاه‌هاي فرهنگي ـ اجتماعي در ديدار با شخصيت‌ها و مسئولان مختلف» نام دارد كه در آن افراد متعددي گزارش‌گونه‌اي از ملاقاتشان را بازگو كرده‌اند. «آيت‌الله ضدخرافات»، «مرجع آگاه به مسائل روز»، «آيت‌الله آينده‌نگر»، «مطالعه فراگير آيت‌الله»، «توصيه به طلاب و حوزه‌هاي علميه»، «اتحاد مردم»، «داعش هيچ ارتباطي به ظهور سفياني و حوادث آخرالزمان ندارد»، «استفتا در خصوص مراسم عيدالزهرا(س)»، «چگونگي تعامل با برادران اهل سنت» و ... از ديگر عناوين اين بخش است.
فصل دوم كتاب «ديدگاه‌هاي اخلاقي و سبك زندگي آيت‌الله سيستاني» نام دارد و از عناوين فرعي آن مي‌توان به اين موارد اشاره كرد: «توصيف بيت آيت‌الله سيستاني»، «ممانعت از عكس‌گرفتن و فيلمبرداري»، «دوست ندارم به كسي نه بگويم»، «توصيه اخلاقي» و ... .
فصل سوم «نگاهي به ديدگاه‌هاي سياسي و نقش آيت‌الله سيستاني در عراق» نام دارد و در آن به مطالب بسيار مهمي از قبيل: «ماجراي انتفاضه شعبانيه»، «مواجهه با آمريكا»، «مواجهه با نيروهاي صدر»، «فقيه عصر سكوت»، «فقيه عصر گذار»، «فقيه عصر بحران»، «فقيهي براي همه اعصار»، «آيت‌الله سيستاني و ولايت فقيه»، «آيت‌الله سيستاني و وحدت»، «آيت‌الله سيستاني و انتخابات»، «جامع‌نگري و ديد جهان‌شمول آيت‌الله سيستاني»، «پرسش‌هاي اشپيگل و بي‌بي‌سي»، «فرماندهي از خانه ۷۰متري»، «دغدغه‌هاي آيت‌الله سيستاني درباره ايران»، «ديدار ريس كلداني‌ها با معظم‌له» و «تقدير نماينده سازمان ملل از نقش آيت‌الله سيستاني در ايجاد وحدت در عراق»اشاره شده كه به لحاظ تاريخ سياسي حائز اهميت است/.




نظرات کاربران