معاون عتبات سازمان حج و زیارت:

اعزام‌های غیرقانونی به عتبات را متوقف کنید

محسن نظافتی گفت: بار دیگر از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم که با اعزام‌های غیرمجاز به عتبات برخورد کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، اعزام‌ زائران به عتبات عاليات توسط مجاري غير مرتبط با سازمان حج و زيارت و به شيوه آزاد، امري غيرقانوني است كه با وجود تذكر مكرر مسئولان حج و زيارت همچنان صورت مي‌پذيرد.
محسن نظافتي، معاون عتبات سازمان حج و زيارت در گفت و گو با ايكنا در اين باره گفت: دستگاه‌هاي نظارتي بايد جلوي فعاليت‌هاي غيرمجاز در اعزام زائران به عتبات را بگيرند و سازمان حج در اين مورد، از مراكز مختلفي درخواست كرده و همواره معترض بوده است، جالب است كه حتي شغل‌هاي خيلي سطح پايين هم در كشور نياز به مجوز دارد ولي بر اعزام زائر به خارج از كشور كه كار مهمي است، نظارت كافي نمي‌شود.
معاون عتبات سازمان حج و زيارت افزود: اين وظيفه سازمان حج و زيارت است كه از طريق دو هزار و ۴۷۰ دفتر مجاز، زائران را اعزام كند و طبيعتا هر كس خارج از اين چارچوب، زائران را به عتبات ببرد، كار خلاف قانون مرتكب شده است.
نظافتي در ادامه گفت: مقامات انتظامي و قوه قضاييه بايد با اين‌ اعزام‌ها برخورد كنند.
وي خاطرنشان كرد: كمتر از پنج درصد آژانس‌هاي زيارتي به علت اين سفرها تعطيل شده‌اند كه آمار بالايي نيست اما آمار افرادي كه از طريق اعزام‌هاي غيرقانوني به عتبات مي‌روند، نسبتا قابل توجه است.
نظافتي همچنين افزود: اين كار براي بعضي از اعزام‌‌‌كننده‌هاي غيرمجاز منبع درآمد و شغل خوبي شده است درحالي كه كيفيت كارشان هم ضعيف است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران