ولایتی در نشست خبری ؛

فلسطین مسئله اول جهان اسلام است

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و تحولات اخیر نشان داد فلسطین برای کل جهان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ؛علي اكبر ولايتي دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي صبح امروز (سه شنبه) طي نشست خبري اظهار داشت: فلسطين بدون ترديد مسئله اول جهان اسلام است و تحولات اخير نشان داد اهميت فلسطين براي كل جهان بالا است.
به گزارش منابع خبري، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: آمريكا و رژيم صهيونيستي هدف شان اين است جمهوري اسلامي ايران را كه مدافع اصلي و مبدع خط مقاومت بود به عنوان دشمن اصلي جهان نشان دهند اما راي اخير و بالاي كشورهاي مختلف جهان در مجمع عمومي سازمان ملل نشان از بيداري و آگاهي افكار عمومي جهان است كه اين به رغم همه تهديدات و تطميع‌هاي صورت گرفته اتفاق افتاده است.
دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت: در شوراي امنيت، آمريكا حتي يك راي موافق براي تغيير پايتخت اسرائيل نداشت و اين منجر به انتقاد خود آمريكايي ها نسبت به كاهش نفوذ دولت ايالات متحده آمريكا در سازمان ملل شد.
وي تصريح كرد: كشورهاي بزرگ اتحاديه اروپا به اتفاق راي مخالف آمريكا دادند و ممكن است سوال شود علت تغيير نظر اين كشورها چيست كه مي توان گفت پيروزي هاي جبهه مقاومت در عراق، سوريه و يمن بوده كه اين وضعيت را بوجود آورده است.
ولايتي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه با توجه به فضاي ضد صهيونيستي چقدر ضرورت دارد ايران از اين فضا در جهت تبيين و پيشبرد طرح رفراندوم و هر فلسطيني يك راي استفاده كند، گفت: اين بهترين طرحي است كه از سوي رهبر معظم انقلاب ارائه و با دقت طراحي شده است.
ولايتي در خصوص حمايت ايران از فلسطينيان خاطرنشان كرد: ايران از هيچ كمكي نسبت به گروه هاي مقاومت فلسطيني دريغ نكرده و نخواهد كرد.
وي گفت: آن چه كه مسلمانان و حاميان فلسطين را در اين عرصه مهم به پيروزي رسانده است ايستادگي، تدبير، مبارزه فكري، حضور مردمي و ...است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران