«آسیب‌شناسی عمره مفرده» منتشر شد «آسیب‌شناسی عمره مفرده» منتشر شد «آسیب‌شناسی عمره مفرده» منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«آسیب‌شناسی عمره مفرده» منتشر شد «آسیب‌شناسی عمره مفرده» منتشر شد «آسیب‌شناسی عمره مفرده» منتشر شد «آسیب‌شناسی عمره مفرده» منتشر شد «آسیب‌شناسی عمره مفرده» منتشر شد

«آسیب‌شناسی عمره مفرده» منتشر شد

کتاب «آسیب‌شناسی فرهنگی - اجتماعی عمره مفرده در عربستان سعودی بر حسب عوامل مؤثر» نوشته آقایان مجتبی عبدخدایی و محمدعلی قائم‌پور در هفته نخست دی ماه توسط پژوهشکده حج و زیارت و نشر مشعر منتشر شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، كتاب "آسيب‌شناسي فرهنگي-اجتماعي عمره در عربستان سعودي" با بررسي آسيب‌هاي فرهنگي و اجتماعي، كه ابعاد معنوي سفر عمره را تهديد مي‌كند، به عوامل مؤثر در اين مسير، و راهكارهاي فرهنگي كه مي‌تواند از اين آسيب‌ها جلوگيري كند، پرداخته است.
در مقدمه اين كتاب مي خوانيم: بعثه مقام معظم رهبري افزون بر فعاليت‌هاي فرهنگي و علمي خود، حركت جديدي را در دو بعد مطالعاتي و عملياتي به‌صورت همزمان طراحي و در دستور كار خود قرار داده است. در بعد مطالعاتي انجام آسيب‌شناسي فرهنگي ـ اجتماعي عمره و در بعد عملياتي اجراي طرح مسئولان فرهنگي از جمله برنامه‌هايي بوده كه تدوين گرديده است. طرح مسئولان فرهنگي گامي در عرصه اقدام بوده كه بر مبناي آن فعاليت‌هاي فرهنگي از حالت حاشيه‌اي بيرون آمده و با يافتن متصدي و مسئول مجرب، نگاهي استقلالي به آن صورت گرفته و تعيمق و گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي در سطح هتل‌ها و كاروان‌ها را نشانه رفته است. ليكن اقدام نخست در بعد پژوهشي و مطالعاتي، كه اين پژوهش گامي از آن حركت مي‌باشد، بر مبناي اين ايده شكل گرفته است كه هر گونه اقدام و فعاليت فرهنگي در اين سفر با توجه به پيچيده شدن فضاي اجتماعي و بافت زائران و سفر، نيازمند ابتناي آن بر مطالعات علمي و روشمند است تا با بهره‌گيري از تجارب گذشته و شناخت مشكلات و نيازهاي موجود، مبنايي بر تدوين برنامه‌هاي اجرايي و عملياتي دقيق گردد.




نظرات کاربران