همایش زائران عتبات استان تهران برگزار شد

همایش متمرکز توجیهی - آموزشی زائران عتبات عالیات استان تهران، در سالن همایش های سازمان حج و زیارت برگزارشد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، دراين همايش كه روز جمعه (هشتم دي ماه) با حضور حجت الاسلام والمسلمين اصغر محمدي مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري ، مهران فرشيد مدير حج و زيارت استان تهران و جمعي از زائران تهراني اعزامي به عتبات برگزار شد، حجت الاسلام و المسليمن بهاري كارشناس مذهبي درباره زيارت واجب و مستحب و احكام آن سخن گفت.
اين كارشناس مذهبي با بيان روايات از ائمه معصومين (عليهم السلام) از زيارت بارگاه مطهر حضرت سيدالشهداء بعنوان افضل زيارت مستحبي ياد و تاكيد كرد پروردگار براي اين زيارت اجر و ثواب بسياري قائل است.
حجت الاسلام بهاري سپس به تفصيل آثار و بركات زيارت امام حسين (ع) را بيان كرد و مقدمات قبل و حين سفر را يادآور شد.
اين كارشناس مذهبي همچنين با معرفي اماكن متبركه در عراق و بيان آداب زيارت، برنامه هاي بعثه مقام معظم رهبري براي زائران در سفر به اعتاب مقدسه در عراق را برشمرد و به زائران توصيه كرد كه با همراهي مدير و مداح كاروان دراين برنامه ها حضورداشته و از فضايي معنوي در كنار بارگاه ائمه اطهار هرچه بيشتر بهره ببرند.
درادامه اين همايش ، ذوالفقاري توصيه هاي امنيتي سفر به عتبات عاليات را به زائران گوشزد و تاكيد كرد زائران از همراه بردن وسايل اضافه، جواهرآلات ، مدارك شناسايي غير ضروري و كارت هاي بانكي و ... خودداري كنند.




نظرات کاربران