علی اصغر مونسان:

رالی گردشگری مشهد تا کربلا، اسفند برگزار می‌شود

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از برگزاری رالی گردشگری خانوادگی حرم تا حرم (مشهد – کربلا) از ۴ تا ۷ اسفند ۹۶ در مسیر حرم مطهر امام رضا (ع) تا حرم مطهر امام حسین (ع) خبر داد.

به‌گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ،به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، علي اصغر مونسان افزود: اين رالي نخستين بار پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران در مسير زيارتي و سياحتي دو كشور ايران و عراق برگزار مي‌شود.
رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي با بيان اينكه رالي حرم تا حرم جمعه ۴ اسفند با شركت ۵۰ دستگاه خودرو از حرم مطهر امام رضا (ع) در شهر مشهد آغاز مي‌شود، گفت: اين مسابقه پس از طي حدود ۲ هزار كيلومتر با عبور از شهر‌هاي سمنان، بروجرد، ايلام و مهران، ۷ اسفند در شهر كربلا، مقابل حرم مطهر امام حسين (ع) به پايان مي‌رسد.
وي با اشاره به اهميت ويژه مسير مشهد تا كربلا در صنعت گردشگري و تبادلات تجاري و اقتصادي ايران و عراق افزود: اين مسير يكي از راهگذر‌هاي پرتردد ترافيكي شناخته مي‌شود و سالانه جمع زيادي از مردم دو كشور به قصد زيارت ائمه معصومين از آن عبور مي‌كنند.
مونسان گفت: در اين رالي معرفي جاذبه‌هاي سياحتي مسير حرم تا حرم و نگاه دقيق و كار‌شناسانه در حوزه آموزش ايمني جاده‌اي مورد تأكيد است و با كنترل دقيق و حرفه‌اي، رانندگان به رعايت قوانين، رانندگي ايمن و ارتقاي آستانه صبر و تحمل، ترغيب خواهند شد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري افزود: سنجش و ارتقاي استقامت و پايداري رانندگان در طول مسابقه، جهت‌يابي، رديابي و محاسبات دقيق به منظور رسيدن به موقع به مراكز كنترل از اهداف اين مسابقه است.
وي گفت: آموزش رانندگي صحيح و مطمئن با اجراي همه قوانين راهنمايي و رانندگي، تعميرات اتومبيل با حداقل امكانات و زمان در حين مسابقه، آشنايي با فرهنگ و آداب و رسوم و سنت‌هاي مردم بومي مناطق مختلف كشور و سرعت انتقال و تصميم‌گيري به موقع براي پيشگيري از حوادث از ديگر اهداف اين مسابقه است.
نام‌گذاري دهه اخير با عنوان «دهه اقدام براي ايمني راه‌ها» از سوي سازمان ملل متحد و ابلاغ فدراسيون بين‌المللي اتومبيلراني (FIA) به كانون‌هاي عضو اين فدراسيون در سراسر جهان اعلام شده است.
علاقه‌مندان به شركت در اين رالي مي‌توانند از ۱۰ تا ۲۰ بهمن ۹۶ با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني كانون جهان‌گردي و اتومبيلراني به نشاني www.taci.ir ثبت‌نام كنند.




نظرات کاربران