رئیس مجمع جهانی اقتصاد اسلامی:

بازار محصولات و خدمات حلال سال به سال گسترده‌تر می‌شود

رئیس مجمع جهانی اقتصاد اسلامی گفت که برچسب «حلال» هم از کشورهای اسلامی فراتر رفته و در حال تبدیل شدن به نماد جهانی کیفیت و اعتماد است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، مجمع جهاني اقتصاد اسلامي واقع در كوالالامپور فرصت هاي زيادي را براي اقتصاد اسلامي در فيليپين به عنوان گزينه اي براي خدمات مرسوم مالي مي بيند.
مجمع جهاني اقتصاد اسلامي،سازمان غير دولتي كه به دنبال ايجاد سكوي تجارت جهاني با نشان دادن فرصت هاي كسب و كار در جهان اسلام است يك فرصت طلايي براي رونق اقتصاد اسلامي در سال هاي پيش رو به حساب مي آيد.
«موسي هيتام»،رئيس اين مجمع در گفتگوي اختصاصي با « inquirer» گفت كه بازار محصولات و خدمات حلال سال به سال گسترده تر مي شود.
مسلمانان در حال حاضر بيشترين جمعيت حدود 49 كشور جهان را تشكيل مي دهند.
هيتام در صحبت هاي خود اشاره كرد كه جمعيت جهاني مسلمانان در سال 2017 ميلادي حدود 1.7 ميليارد تخمين زده شد و پيش بيني مي شود كه تعداد مسلمانان جهان تا سال 2030 ميلادي به 2.2 ميليارد نفر برسد.
وي افزود: در شرايطي كه جمعيت مسلمان در جهان روز به روز بيشتر مي شود،برچسب «حلال» هم از كشورهاي اسلامي فراتر رفته و در حال تبديل شدن به نماد جهاني كيفيت و اعتماد است.
امروزه بازار جهاني حلال به ارزش 2.3 تريليارد دلار در حال فعاليت است و طيف وسيعي از كالاها و خدمات را در بر مي گيرد.
هيتام همچنين گفت:يكي از تمركزهاي اصلي ما پيوند دادن اقتصادهاي اسلامي و غير اسلامي در جهان است.
وي خاطرنشان كرد كه فيليپين با 5 درصد جمعيت مسلمان داراي يك اكوسيستم مالي اسلامي نوپا است كه مي تواند تاثير به سزايي نه تنها در اقتصاد داخلي بلكه در اقتصاد منطقه اي داشته باشد.
اين در حالي است كه مجمع كشورهاي آسياي جنوب شرقي (آ سه آن» با 10 عضو كه فيليپين هم جزو آنهاست ميزبان بيش از 60 درصد جمعيت مسلمانان جهان است و به اين ترتيب مي تواند نقش شاياني در توسعه اقتصاد اسلامي و بازار حلال داشته باشد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران