وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جامعه امروز نیاز به بازگویی مهربانی های پیامبر(ص) دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: درعصر حاضر، بیش از هر زمان دیگری نیاز به بازگفتن از مهربانی های پیامبر(ص) است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سيد عباس صالحي روز سه شنبه درپيامي به دومين كنگره شعر پيامبرمهرباني ها(ص)، بر نياز امروز جامعه به بازگويي مهرباني هاي پيامبر تاكيد كرد و گفت: حضرت محمد (ص) به گواه تاريخ شمع جمع آفرينش است. او كه درامتداد و اختتام راه پيامبران چونان چراغي فروزان، دل تاريك انسان قرن ها را روشن كرده معجزه اش كلام و كتاب خداست.
براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، اين پيام مي افزايد: او كه كتابش در كلام بي مانند است و در معنا بي نظير، پيامبر مهرباني هاست و در عصر حاضر، بيش از هر زمان ديگر نياز به بازگفتن از مهرباني هاي اوست تا كلام متبرك به نام و ياد و صفات آن بزرگوار راه همدلي و وفاق را ميان انسان ها و بيش از همه پيروان آن پيامبر عظيم الشأن هموار كند و كدام كلام موثرتر و نافذتر از زبان شعر كه روح افزا و عشق افروز است، اگرچه بسيار شاعران بزرگ از آن بزرگوار گفته و سروده اند اما مهرباني و خوبي ايشان چنان وسيع است كه گفتن و گفتن و باز گفتنش براي گوش سميع تازگي دارد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين پيام ابراز اميدواري كرده است: كه كنگره «پيامبر مهرباني ها» چونان شعري بليغ بر جان آدمي بنشيند و نوري بر گوشه اي از خوبي هاي حضرت محمد مصطفي (ص) شود.»
به گزارش ايرنا، دومين كنگره بين المللي شعر پيامبرمهرباني (ص) با هدف ترويج و توسعه وفاق وهمدلي براي تقويت پيوند ميان پيروان مذاهب اسلامي و معرفي مشتركات درگستره ايران و جهان اسلام، توليد و معرفي آثار فاخر ادبي با محتواي وحدت اسلامي در روزهاي 13 و 14 دي ماه جاري در زاهدان برگزار مي شود.
كنگره بين المللي شعر پيامبرمهرباني (ص) از2 بخش شعر نو و كلاسيك تشكيل شده و حدود 12 داور برجسته كشورآثاررسيده به دبيرخانه را مورد داوري قرار دادند كه نفرات برتر در مراسم اختتاميه اين كنگره تجليل خواهند شد.
آثار ارسالي به دومين كنگره بين المللي شعر پيامبر مهرباني (ص) با حدود 600 اثر، رشد حدود دو برابري را نشان مي دهد.
علاوه برهنرمندان كشوري و استاني، شعراي كشورهاي افغانستان، پاكستان، عراق، تركيه، تركمنستان و آذربايجان آثارخودشان را به اين كنگره ارسال كرده اند.
برگزاري اين كنگره به عنوان يك حركت فرهنگي تاثيرگذارويژه هفته وحدت به تصويب رسيده وامسال دومين دوره آن در زاهدان برگزار مي شود.


| شناسه مطلب: 72587




پيامبراكرم



نظرات کاربران