سنگدلی، از نشانه‌های آخرالزمان

در محضر بهجت؛ آیت الله بهجت: یکی از علایم آخرالزمان و ظهور حضرت مهدی(عج) سنگدلی مردم است.

آيت‌الله بهجت شعري از سعدي را نقل كرد كه مي‌گويد: بني آدم اعضاي يكديگرند، كه در آفرينش ز يك گوهرند.
آيت الله محمد تقي بهجت فومني گفت: مرحوم شيخ عباس قمي در سفينه البحار روايتي نقل مي‌كند كه گويا اين شعر اقتباس از آن است، اگر كسي در امثال و حكم و اشعار تتبع كند، مي‌تواند مجموعه ي بزرگي از آثار جمع آوري نمايد. در روايت اين مضمون آمده است كه: گاهي مومن به غصه و اندوه مبتلا مي‌گردد و سبب آن را نمي‌داند. سبب آن ابتلا مومن ديگري است به بلايي در اقصي نقطه‌هاي عالم و گاهي رفع بلا از او، موجب شادي مومنين ديگر است، و گاهي يك مومن موجب رحمت و بركات براي مومنين ديگر مي‌گردد.
ايشان بيان كرد: آيا با اين همه بلاها كه براي مسلمانان به خصوص شيعيان وارد مي‌شود، ما نبايد هيچ غم و اندوه داشته باشيم؟ آيا بايد بي تفاوت باشيم؟ يا بايد حال ما در نگراني و ناراحتي مثل اين باشد كه بلا بر سر خود ما مي بارد؟
آيت الله بهجت در پايان گفت: يكي از علايم آخرالزمان و قيام و ظهور حضرت مهدي(عج) آن است كه: «عند قسوه القلوب»، هنگام سنگدلي مردم! در هر حال با ما اتمام حجت كرده‌اند كه اگر در اين زمان تكليف خود را بدانيم و بدان عمل كنيم، بايد از خوشحالي كلاه مان را به هوا بيندازيم، و در مواردي كه اصالت برائت جاري نيست، مثل دماء و اموال خطيره و اغراض و اسلام و ضروريات دين، به احتياط عمل كنيم


| شناسه مطلب: 72590




آيت الله بهجت



نظرات کاربران