رایزن فرهنگی ایران در عراق:

ایران و عراق مشترکات فرهنگی فراوانی دارند

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی ایران در عراق گفت: دو ملت ایران و عراق مشترکات فرهنگی بسیار زیادی با هم دارند و این مهم هر روز بیشتر می شود.

حجت الاسلام والمسلمين اباذري در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگاراعزامي بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي افزود: در اين ارتباط برگزاري آيين ميليوني اربعين حسيني از جمله مسايل فرهنگي است كه هر سال اشتراكات و عمق بيشتري در روابط فرهنگي دو كشور ايجاد مي كند.
وي با تاكيد براينكه دو ملت ايران و عراق علاوه بر مسايل فرهنگي در بسياري از مسايل نيز اشتراكات فراواني دارند، گفت: بيشترين فعاليت ما در حوزه تنظيم روابط فرهنگي در زمينه هاي علمي و دانشگاهي، رفت و آمدهاي اساتيد، پذيرش دانشجو، ارايه بورسيه به دانشجويان عراقي و تبادل هيئت هاي علمي است.
رايزن فرهنگي ايران در عراق با بيان اينكه تمامي فعاليت هاي فرهنگي با تلاش و سرعت بيشتري در سال آينده نيز ادامه خواهد يافت، تصريح كرد: توسعه روابط علمي به عنوان محور فعاليت هاي فرهنگي در سال آينده با جديت بيشتري پيگيري خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين اباذري با اشاره به اينكه توسعه روابط هنري و فرهنگي در قالب برپايي نمايشگاهها نيز در دستور كار قرار گرفته است، گفت: حضور درنمايشگاههاي هنري و فرهنگي، كتاب و ... در بغداد، كربلا و نجف اشرف براي سال آينده از هم اكنون پيش بيني و برنامه ريزي شده است.
رايزن فرهنگي كشورمان در عراق اظهار داشت: اكران فيلم هاي سينمايي و برگزاري جلسات نقد و بررسي فيلم براي هنرمندان و سينماگران عراقي و اصحاب هنر از ديگر برنامه هاي اجرايي در دست اقدام است.
به گفته وي، برپايي دوره هاي آموزشي زبان فارسي براي علاقه مندان عراقي كه تاكنون از استقبال خوبي هم برخوردار بوده در سال آينده مجددا تكرار خواهد شد.
اين مقام مسئول بيان داشت: براي سال آينده 30 عنوان برنامه فرهنگي در نظر داريم كه هم اكنون اين مهم براي تصويب نهايي به سازمان فرهنگ و ارتباطات اعلام شده است كه پس از تصويب اجراء مي شود.




نظرات کاربران