محدودیت آل‌سعود برای عمره‌گزاران قطری‌ محدودیت آل‌سعود برای عمره‌گزاران قطری‌ محدودیت آل‌سعود برای عمره‌گزاران قطری‌ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
محدودیت آل‌سعود برای عمره‌گزاران قطری‌ محدودیت آل‌سعود برای عمره‌گزاران قطری‌ محدودیت آل‌سعود برای عمره‌گزاران قطری‌ محدودیت آل‌سعود برای عمره‌گزاران قطری‌ محدودیت آل‌سعود برای عمره‌گزاران قطری‌

محدودیت آل‌سعود برای عمره‌گزاران قطری‌

منابع خبری از ممانعت آل‌سعود از انجام مناسک عمره و زیارت حرمین شریفین در مکه مکرمه و مدینه منوره از سوی شهروندان قطری‌ خبر دادند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج؛ مقامات عربستان سعودي در اقدامي خودسرانه مانع از اداي مناسك عمره زائران قطري شدند.
شبكه قطري الجزيره در اين زمينه اعلام كرد: شهروندان قطري در پي اختلافات ديپلماسي و سياسي حاكم بر دو كشور كه سال پيش واقع و تاكنون ادامه دارد، با سختي‌هاي بسياري براي برگزاري عمره و حج تمتع مواجه هستند.
قطر از سوي چهار كشور عربي عربستان، بحرين، مصر و امارات به حمايت از گروه‌هاي تكفيري و افراطي متهم است.
هفته گذشته مقامات سعودي، ۲۰ نفر از شهروندان قطري را پس از دو روز سرگرداني در فرودگاه جده، به كويت برگرداندند و مانع از انجام مناسك عمره از سوي آنان شد.
در همين زمينه، روزنامه قطري «الرايه» نوشت: اختلافات سياسي نبايد بر امور ديني و معنوي اثرگذار باشد و رفتار مقامات سعودي، سياسي‌كردن امور ديني است.
يادآور مي‌شود، پيشينه اختلافات تاريخي قطر و عربستان به مطالبات منطقه‌اي آل‌سعود از قطر در اوايل اين قرن برمي‌گردد، چرا كه آل سعود،‌ قطر را به مثابه بخش جدايي‌ناپذير اقليم «احساء» قلمداد مي‌كرد. احساء در سال ۱۹۱۳ ميلادي به قلمرو حكومت سعودي اضافه شد، اما عربستان تحت تاثير فشارهاي انگليسي‌ها، پس از دو سال به مرزهاي قطر اعتراف كرد.
پس از اعلام مقامات سعودي مبني بر قطع روابط سياسي خود با قطر، بحرين، امارات، مصر، ليبي و مالديو نيز از ماه ژوئن سال گذشته روابط سياسي و ديپلماسي خود با قطر را قطع كردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران