حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

روحانیان برای تقویت بنیه دینی و ایمانی جامعه تلاش کنند

نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت در همایش روحانیون و مداحان کاروان های عتبات منطقه فارس به نقش و مسئولیت های روحانیون در جامعه و نظام اسلامی اشاره و تصریح کرد: روحانیان باید درعمل همراه مردم بوده ، در تقویت بنیه دینی و ایمانی جامعه تلاش کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، دراين همايش كه با حضور مسئولان حوزه حج و زيارت و روحانيون و مداحان منطقه فارس در سالن عترت اداره كل اوقاف و امور خيريه شيراز برگزار شد حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر با اشاره به تبليغات وسيعي كه عليه روحانيون در فضاي مجازي صورت مي گيرد ، لزوم پاسخگويي به شبهات را خاطرنشان ساخت و افزود : روحانيون بايد در صحنه و دركنار مردم باشند و توطئه هاي دشمنان را براي ايجاد جدايي بين مردم و روحانيت خنثي كنند.
وي سپس دستاورهاي نظام جمهوري اسلامي ايران در چهار دهه اخير و اهميت و جايگاه آن در سطح بين الملل و منطقه را يادآور شد و با انتقاد از كساني كه درسخنان خود وانمود مي كنند هيچ كاري در اين نظام صورت نگرفته است ، افزود : در مدت نزديك به چهل سالي كه از برپايي جمهوري اسلامي ايران مي گذرد كارهاي بسيار بزرگي صوت گرفته كه قابل تقدير و ستايش است وهمه آحاد مردم و بويژه روحانيون موظفند اين دستاوردها را بيان و از نظام اسلامي دفاع كنند .
نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت درادامه خواستار بيان فلسفه زيارت بويژه فضيلت زيارت امام حسين (ع) با استناد به روايات شد و با اشاره به مسئوليت هاي روحانيون اعزامي به كاروان هاي زيارتي عتبات عاليات تاكيد كرد: بايد خرافات را از زيارت و عزاداري ها زدود و فلسفه زيارت را كه همان شناخت معصومين عليهم السلام و بهره گيري و متأثرشدن از معنويات ، اخلاق و رفتار امامان معصوم است براي مردم تبيين كرد.
وي همچنين فضاي سنگين عليه حج گذشته در كشور و تبليغات منفي در حوزه حج و زيارت را يادآور شد و با اشاره به اينكه با همراهي تمامي دست اندركاران اين حوزه ، حج 96 به خوبي و با موفقيت برگزار شد، اظهار داشت: مقدمات كار براي انجام حج در سال 97 فراهم شده و روحانيون محترم از هم اكنون بايد مقدمات را براي آماده سازي حجاج و تشكيل جلسات توجيهي آموزش فراهم سازند.
برپايه اين گزارش ، حجت الاسلام والمسلمين محمد شريفاني مسئول دفترنمايندگي بعثه مقام معظم رهبري وعليرضا زينلي مدير حج و زيارت استان فارس ديگرسخنرانان اين همايش بودند كه درباره فعاليت هاي صورت گرفته دراين استان براي هرچه بهتر برگزارشدن سفرهاي زيارتي و وضعيت اعزام كاروان ها به عتبات عاليات گزارش دادند.
اين گزارش حاكيست، حجت الاسلام والمسلمين عباس آبادي آخرين سخنران اين همايش بود كه با استناد به آيات و روايات درباره فلسفه زيارت و نقش آن در زندگي انسان سخن گفت و به برخي شبهات در حوزه زيارت پاسخ داد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران