«فرهنگ‌نامه وقف» منتشر شد «فرهنگ‌نامه وقف» منتشر شد «فرهنگ‌نامه وقف» منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«فرهنگ‌نامه وقف» منتشر شد «فرهنگ‌نامه وقف» منتشر شد «فرهنگ‌نامه وقف» منتشر شد «فرهنگ‌نامه وقف» منتشر شد «فرهنگ‌نامه وقف» منتشر شد

«فرهنگ‌نامه وقف» منتشر شد

کتاب «فرهنگ‌نامه لغات و اصطلاحات فقهی، قانونی وحقوقی وقف» تالیف سعید آذرپی با بیش از سه هزار و هفتصد واژه و اصطلاح منتشر شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، به نقل از سازمان اوقاف و امور خيريه، كتاب «فرهنگ‌نامه لغات و اصطلاحات فقهي، قانوني و حقوقي وقف» كه بيش از سه هزار و ۵۰۰ لغت مرتبط با فرهنگ وقف را در بر مي‌گيرد، تاليف سعيد آذرپي به تازگي و در راستاي ترويج، تبليغ و آشنايي اصحاب وقف و مردم و محققان با اين سنت حسنه وواژگان مرتبط با آن فراهم ومنتشر شده است.
براي اين كتاب اعلام شده كه در واقع راهنماي تمام كساني است كه با وقف و موقوفات ارتباط دارند يا كساني كه در امور علمي يا پژوهشي خود براي رفع مشكل يا رد شبهه‌اي در زمينه وقف مي‌توانند به آن مراجعه كنند.
در فصل نخست اين كتاب كه در چهار فصل تاليف و تنظيم شده درباره تاريخچه وقف توضيحاتي داده شده و خلاصه‌اي از وضعيت كلي وقف در تاريخ ايران اسلامي بيان شده است.
بنا بر اين گزارش، فصل دوم كه مي‌توان گفت بخش اصلي اين كتاب است، درباره لغات و اصطلاحات فقهي، قانوني و حقوقي وقف ومداخل مرتبط توضيح لازم عرضه شده است .
در فصل سوم اين كتاب به استفتائات باب وقف مقام معظم رهبري پرداخته شده و فصل پاياني هم موضوع وقف در قانون مدني مورد بررسي قرار گرفته است.
ويراست قبلي اين كتاب با عنوان «مروري بر اصطلاحات وقف» بود كه در سال ۸۸ به چاپ رسيد و «فرهنگ‌نامه لغات و اصطلاحات فقهي، قانوني و حقوقي وقف» تكميل‌كننده آن كتاب است.
كتاب «فرهنگ‌نامه لغات و اصطلاحات فقهي، قانوني و حقوقي وقف» در شمارگان دو هزار نسخه ودر ۶۱۹ صفحه از سوي نشر بال پرواز به چاپ رسيده است.


| شناسه مطلب: 72943




تازه هاي نشر وقف



نظرات کاربران