اجتماع بزرگ مسلمانان در بنگلادش+تصاویر اجتماع بزرگ مسلمانان در بنگلادش+تصاویر اجتماع بزرگ مسلمانان در بنگلادش+تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اجتماع بزرگ مسلمانان در بنگلادش+تصاویر اجتماع بزرگ مسلمانان در بنگلادش+تصاویر اجتماع بزرگ مسلمانان در بنگلادش+تصاویر اجتماع بزرگ مسلمانان در بنگلادش+تصاویر اجتماع بزرگ مسلمانان در بنگلادش+تصاویر

اجتماع بزرگ مسلمانان در بنگلادش+تصاویر

هرساله در انتهای دی‌ماه و یا ابتدای بهمن، میلیون‌ها مسلمان بنگلادشی در ساحل یک رودخانه گردهم می‌آیند تا یکی از بزگترین اجتماعات بزرگ مسلمین جهان را تشکیل دهند. این مراسم از سال ۱۹۶۷ میلادی برگزار می‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، الجزيره نوشت: مقامات بنگلادشي مي‌گويند «بيشوا اجتماع» Biswa Ijtema ، از بزرگترين گردهمايي مسلمانان جهان است. در اين اجتماع بيش از ۲ ميليون مسلمان از بنگلادش و ۱۳۰ كشور جهان حضور دارند. اين اجتماع معنوي هر سال در ساحل رود « توراگ» در ۴۰ كيلومتري شمال پايتخت بنگلادش برگزار مي‌شود.
اين اجتماع سه روزه، هر سال در دو مرحله توسط سازمان جهاني «جماعت تبليغ» برگزار مي‌شود و در طول آن مسلمانان با اقامه نماز‌هاي جماعت به سخنراني‌هاي علماي مسلمان در مورد موضوعات مختلف به ويژه صلح و دوستي در اسلام گوش مي‌سپارند. بنگلادش سومين كشور جهان است كه بيشترين تعداد مسلمانان را در خود جاي داده است و مسلمانان حدود ۹۰ درصد جمعيت ۱۵۲ ميليون نفري اين كشور را به خود اختصاص داده‌اند.
منبع: شفقنا


| شناسه مطلب: 73021




بنگلادش



نظرات کاربران