مسکن حجاج درمدینه اجاره شد

گروه مسکن اعزامی به عربستان درخصوص اجاره نزدیک به صد درصد هتل های مورد نیاز درمدینه منوره برای حج آینده به توافق رسید.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، درنشست امروز شوراي برنامه ريزي وهماهنگي بعثه مقام معظم رهبري وسازمان حج و زيارت به رياست حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر اعلام شد گروه مسكن اجاره نزديك به صد درصد هتل هاي مورد نياز مدينه را به پايان رسانده و درحال گفتگو براي اجاره مسكن حجاج درمكه است و تاكنون توانسته در مورد اجاره حدود چهل درصد آن با طرف هاي سعودي به توافق برسد.
دراين جلسه آقاي حميد محمدي رئيس سازمان حج و زيارت از اقدامات انجام شده براي پخت غذا و انتقال زائران ايراني توسط شركت هاي هواپيمايي ايران اير و سعودي به عربستان و بالعكس و مذاكرات انجام شده براي تامين ارز مورد نيازحج آينده گزارشي ارائه كرد و گفت: تاكنون نزديك به 25 هزارنفر از دارندگان فيش هاي اولويت دار تا پايان آبان ماه 85 اطلاعات خود را در سامانه حج تكميل كرده اند.
دراين جلسه حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكرخواستار اعلام نرخ حج آينده تا پايان بهمن ماه شد و از تمامي دست اندركاران حوزه حج و زيارت خواست تلاش كنند حج 97 آبرومند و با عزت و سربلندي برگزار شود.
درادامه اين جلسه مشكلات حوزه عتبات عاليات مطرح و بررسي شد و نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت تاكيد كرد: رفع مشكلات در اين حوزه و ساماندهي و اصلاح چرخه اعزام زائر به عراق نياز به تصميم جدي و اقدام قاطع دارد و اميدواريم با رويكرد جديدي كه شاهد هستيم فعاليت ها در اين حوزه با شتاب بيشتري دنبال شود و به نتيجه برسد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكرهمچنين با اشاره به حادثه آتش سوزي شب گذشته درهتل محل اسكان زائران استان مركزي در نجف اشرف، گفت: در اين حادثه تاسف بار دو تن از هموطنانمان فوت كردند كه براي آنها طلب مغفرت و براي بازماندگان از خداوند منان صبر مسئلت مي نماييم.
وي با توجه به اينكه اين حادثه براي كاروان هاي آزاد اتفاق افتاده ، اظهار داشت: زائران آزاد و تحت نظارت سازمان حج و زيارت براي ما فرقي ندارند، همه زائران مراقد اهل بيت عصمت و طهارت هستند ، ليكن ما چندين سال است زنگ خطر را به صدا درآورده ايم و از مسئولان محترم خواسته ايم فكري براي كاروان هاي غيرمجاز بكنند تا همگي در چارچوب ضوابط و مقررات به عراق اعزام شوند.
وي گفت: بي دقتي نسبت به اين مسئله مي تواند خطرساز و ضايعه آفرين باشد و اميدواريم با همكاري دستگاههاي مسئول، مشكلات مربوط به فرايند اعزام زائران عتبات حل و در روش هاي اعزام نيز تجديدنظر صورت گيرد.
نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت همچنين با تبريك فرارسيدن ايام الله دهه فجر تاكيد كرد كه امام امت (رض) و شهدا حق بزرگي برگردن ملت ايران دارند و همه بايد قدردان نعمت انقلاب باشيم و براي تحقق اهداف انقلاب بكوشيم.


| شناسه مطلب: 73241




شورا مسكن حج



نظرات کاربران