سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا؛

رمز پیروزی یک ملت ، ایمان ، استقامت و پایداری است

حجت الاسلام و المسلمین رجایی خراسانی بالاترین مقام را نزد خدا پیروی از اهل بیت دانست و رمز پیروزی یک ملت را در پیروی از قرآن و اهل بیت (ع) عنوان کرد .

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حجت الاسلام والمسلمين رجايي خراساني سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا كه در جمع زائران حسيني در حرم مطهر حضرت اباعبدلله الحسين (ع) سخن ميگفت، با استناد به حديثي شيعه را سه قسم توصيف كرد و افزود: اولين قسم ، شيعه هاي اسمي هستند كه فقط اسم آنها شيعه بوده و تا زماني كه منفعت شان ايجاب كند در زير پرچم اهل بيت مي مانند.
وي افزود: دومين قسم شيعيان مانند شيشه هستند ؛ يعني ظاهر و باطن شان يكي است اما استقامتي ندارند و زود مي شكنند.
وي اظهار داشت: آخرين گروه از شيعيان طبق بيان امام صادق (ع) شيعياني هستند كه مانند طلاي سرخ اند؛ يعني هر چه آتش ببينند و يا در آتش بسوزند جز صفا و جلاي بيشتر و زيبايي دروني والاتر چيز ديگري از آنها نخواهيد ديد.
حجت الاسلام والمسلمين رجائي خراساني؛ با اشاره به داستان آن مرد خراساني كه از امام صادق (ع) درخواست قيام داشت ولي وقتي امام از آن مرد خراساني خواست كه خود را داخل تنورآتش بياندازد، سرباز زد و حضرت به غلام خود امر فرمود و او اطاعت كرد، افزود: شيعيان واقعي شيعياني هستند كه به امر امام زمان شان ، خود را در آتش بياندازند كه نمونه عيني آنها اصحاب امام حسين (ع) بودند.
وي با بيان داستان برخي شيعياني كه استقامت مثال زدني داشتند و به خاطر شيعه بودن و وفاداري به مكتب اهل بيت مرارت ها و رنج هاي بسياري را متحمل شدند ، تصريح كرد: كارهاي خوب مانند حسن خلق. انصاف داشتن با مردم و با عدالت رفتار كردن با آنها و مومن بودن موجب خواهد شد در بزنگاههاي زندگي و مشكلات سهمگين پي در پي روزگار و مصائب عديده دنيا، انسان به خاطر اعمال نيكو و رعايت تقوا دستگيري شده و كمك گردد.
در پايان مراسم نوحه خواني و سينه زني توسط مداح اهل بيت حاج آقاي حيدرزاده برگزار شد.


| شناسه مطلب: 73352




كربلا قرآن استقامت



نظرات کاربران