برگزیدگان جایزه علمی رضوی تقدیر شدند

با حضور استاندار خراسان رضوی از 39 چهره برجسته علمی و دانشگاهی، در قالب مراسم جایزه علمی رضوی تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج از مشهد مقدس، علي‌رضا رشيديان در اين مراسم گفت: افتخار و هويت ملت‌ها و توسعه جامعه به وجود فرهيختگان، دانشمندان و عالمان آن‌ها است.
وي افزود: يك ملت وقتي پيشرفت مي‌كند كه پايه‌هاي علم و دانش در آن قوت و توسعه يابد و ملت قدردان فرهيختگان و دانشمندان خود و تلاش‌هاي آنان باشد.
استاندار خراسان رضوي اظهار كرد: به‌طورقطع كشوري كه داراي چهره‌هاي بسيار برجسته علمي است و هويت جامعه خود را مديون اين چهره‌هاست براي تداوم هويت خود و نيفتادن در دامان بي‌هويتي و سرگشتگي بايد علم و دانش را و بزرگان و عالمان خود را ارج نهاده و دانشمندان خود را به‌عنوان الگوهايي شاخص به جامعه معرفي كند.
رشيديان ادامه داد: اين رويداد مهم فرصت مباركي است تا تمامي كساني كه مايه افتخار اين ملك و ملت هستند، به جامعه معرفي شوند.
وي بابيان اينكه انقلاب اسلامي با خودباوري و ايمان به خدا شروع شد و با تأييد و تأكيد بر ارزش‌هاي ديني به رهبري امام خميني (ره) شكل و قوت گرفت، گفت: خواسته‌هاي اين ملت عزت و عدالت، استقلال، آزادي، توسعه و پيشرفت است و در سايه اين خواست و رهبري‌هاي مدبرانه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالي)، امروز به پيشرفت‌هاي بسياري دست‌يافته و اين روند ادامه خواهد داشت.
استاندار خراسان رضوي افزود: زماني 35 هزار كارشناس خارجي در صنايع كشور از حوزه نفت و گاز تا كارخانجات فرآورده‌هاي غذايي حتي نظامي حضور داشتند، چنانكه فقط در حوزه نظامي 40 هزار مستشار بودند. اما انقلاب اسلامي اين عزت و توان را به ملت داد كه خود را شناخته و باور كنند.
رشيديان گفت: شعار بنيان‌گذار جمهوري اسلامي امام (ره) مبني بر اينكه "ما مي‌توانيم" انگيزه‌اي شد براي حركت اين ملت كه تا امروز باقوت ادامه دارد.
گفتني است؛ همچنين در اين مراسم از 2 شركت فناور برتر استان، سه دانشگاه برگزيده بر اساس رتبه‌بندي‌هاي جهاني شامل دانشگاه فردوسي مشهد، دانشگاه علوم پزشكي مشهد و دانشگاه آزاد اسلامي مشهد، 2 دانشگاه به دليل برخورداري از رشد شتابان علمي شامل دانشگاه پيام نور مشهد و دانشگاه حكيم سبزواري تقدير شد.


| شناسه مطلب: 73377







نظرات کاربران