تقریظ آیه الله حاج میرزا عبدالهادی شیرازی تقریظ آیه الله حاج میرزا عبدالهادی شیرازی تقریظ آیه الله حاج میرزا عبدالهادی شیرازی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تقریظ آیه الله حاج میرزا عبدالهادی شیرازی تقریظ آیه الله حاج میرزا عبدالهادی شیرازی تقریظ آیه الله حاج میرزا عبدالهادی شیرازی تقریظ آیه الله حاج میرزا عبدالهادی شیرازی تقریظ آیه الله حاج میرزا عبدالهادی شیرازی

تقریظ آیه الله حاج میرزا عبدالهادی شیرازی

تقریظ آیه الله حاج میرزا عبدالهادی شیرازی این پیامى است که سید بزرگوار، آیه الله آقاى " حاج میرزا عبد الهادى شیرازى " دام علاه در باره این کتاب فرستاده و ناشرى در تهران پایتخت ایران آن را منتشر کرده و ما اینک به خاطر تقدیر از آن ناشر، و بزرگداشت مقام وا

تقريظ آيه الله حاج ميرزا عبدالهادي شيرازي <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

اين پيامى است كه سيد بزرگوار، آيه الله آقاى " حاج ميرزا عبد الهادى شيرازى " دام علاه در باره اين كتاب فرستاده و ناشرى در تهران پايتخت ايران آن را منتشر كرده و ما اينك به خاطر تقدير از آن ناشر، و بزرگداشت مقام والاى آن سيد بزرگوار و تشكر از او آن را در اينجا مى آوريم:

بسم الله الرحمن الرحيم

و ستايش مخصوص اوست و درود بر پيامبران و آلش باد.

از حقائق بسيار روشن اين است كه: كتاب ارزشمند " الغدير " نوشته رهبر دينى بى نظير و مصلح كبير و معلم اخلاقى جليل، حجه الاسلام امينى نجفى، از عاليترين چيزهائى است كه دانشگاه بزرگ اسلامى " نجف اشرف " به آن مباهات مى كند چنانكه از مفاخر همه مسلمين نيز بشمار مى رود. زيرا آن بزرگترين دائره المعارفى است كه در خود علوم فراوان، ادب زياد، احاطه گسترده، كوشش عظيم و حقائق خالص را جمع كرده است.

او در اين كتاب، آنچه كه در وسع مردان نامى علم و دين بوده از توانائى تام تفحص و تحقيق و همت عالى براى ارشاد جامعه و هدايت امت، نسبت به اسلام و مسلمين كوتاهى نكرد و به انجام رسانيد. و چه بسا نگارش مثل اين كتاب جامع و متنوع نيازمند به لجنه و انجمنى از استادان علوم دينى است كه به همكارى يكديگر چنين كتابى را تاليف نمايند.

و اگر مولف عالى قدر اين كتاب " علامه امينى " ميان ما نبود و نمى ديديم كه

او به تنهائى اقدام به اين عمل بزرگ نموده، جا داشت كه گمان شود اين كتاب اثر جمعيتى است كه هر كدام نگارش گوشه اى از آن را به عهده داشته اند.

بنابر اين وظيفه مسلمان ها است كه قدر اين مرد بزرگ و خدمات ارزنده اش را نسبت به اسلام و مسلمين بدانند و نويسنده عاليقدر و كتابش را، از بهترين افتخاراتشان بشمار آرند و آنچه كه او را در تكميل اين اثر نفيس كمك دهد در اختيارش بگذارند تا بتواند با صرف اوقات گرانبهايش حقائق را آشكار و اين كتاب مبين را كه هيچ شكى در آن نيست، وسيله هدايت پرهيزكاران است تكميل نمايد.

و اگر اين كتاب نوشته يك نفر است خيلى بعيد نيست، زيرا نويسنده بزرگوارش در جهان دانش بى نظير است و در اين راه كسى به پايه او نمى رسد.

اينك در برابرت كتابى قرار گرفته كه مملو از حقايق دينى ودقائق مذهبى كه جهات گوناگونى از علم و ادب را دارا است.

و اگر به اين دائره المعارف گرامى دست يافتى خود را در ساحل آب جوشانى كه هرگز تمام نمى شود خواهى يافت و از آن بر نمى گردى مگر آنكه مغزت را از معارف الهى و حافظه ات را از تعاليم قدسيه دينى پر خواهى ديد و در برابر ديدگانت جلوه هاى گفتار خدا: الذين جاهدوا فينا لنهدينهم سبلنا: " كسانيكه در راه ما كوشش كنند راههايمان را به آنان خواهيم نشان داد " قرار خواهد داشت.

به حقيقت سوگند كه در اين كتاب دروس عاليه اى درباره چگونگى بحث و نقد و اتقان در آنها و محاكمه تاريخى ميان قضايا وجدا ساختن درست از نادرست در فقه و تفسير و حديث و رجال وجود دارد كه فكر نمى كنم غلو باشد اگر بگويم: آن سنگ بناى همه اين اثرها يا مدخل وسيع براى ورود به مدينه علم و عمل است. و اين مطلب عجيب نيست، زيرا مولف در همه نوشته هايش از باب مدينه علم " امير المومنين كه در نجف اشرف مدفون است كمك مى گيرد.

و بديهى است كه غواص دريا از مرواريدها محروم نمى ماند. خداوند او را زنده بدارد و درود بر او و كسى كه راهش را برود و رحمت و بركات خدا بر او باد.

الاحقر: عبد الهادى الحسينى الشيرازى

 


| شناسه مطلب: 74615







نظرات کاربران