زمینی که کافر ذمی از مسلمان بخرد زمینی که کافر ذمی از مسلمان بخرد زمینی که کافر ذمی از مسلمان بخرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زمینی که کافر ذمی از مسلمان بخرد زمینی که کافر ذمی از مسلمان بخرد زمینی که کافر ذمی از مسلمان بخرد زمینی که کافر ذمی از مسلمان بخرد زمینی که کافر ذمی از مسلمان بخرد

زمینی که کافر ذمی از مسلمان بخرد

پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای  متعلقات خمس ٧- زمینی که ک


 متعلقات خمس

٧- زميني كه كافر ذمي از مسلمان بخرد

١٨٢٩ اگر كافر ذمي زميني را از مسلمانان بخرد، بايد خمس آن را ازهمان زمين بدهد. و اگر پول آن را هم بدهد اشكال ندارد، ولي اگر غير از پول چيز ديگر بدهد بايد به اذن حاكم شرع باشد، و نيز اگر خانه و دكان و مانند اينها را بخرد، چنانچه زمين آن را جداگانه قيمت كنند و بفروشند بايد خمس زمين آن را بدهد. و اگر خانه و دكان را روي هم بفروشند و زمين به تبع آن منتقل شود خمس زمين واجب نيست. و در دادن اين خمس قصد قربت لازم نيست، بلكه حاكم شرع هم كه خمس را از او مي‏گيرد لازم نيست قصد قربت نمايد.

١٨٣٠ اگر كافر ذمي زميني را كه از مسلمانان خريده به مسلمان ديگري هم بفروشد بايد خمس آن را بدهد و نيز اگر بميرد و مسلماني آن زمين را از او ارث ببرد بايد خمس آن را از همان زمين يا از مال ديگرش بدهند.

١٨٣١ اگر كافر ذمي موقع خريد زمين شرط كند كه خمس ندهد يا شرط كند كه فروشنده خمس آن را بدهد شرط او صحيح نيست و بايد خمس را بدهد ولي اگر شرط كند كه فروشنده مقدار خمس را از طرف او به صاحبان خمس بدهد، اشكال ندارد.







| شناسه مطلب: 75608







نظرات کاربران