کتاب أَشهدُ أَنَّ علیّاً ولیّ الله در اذان منتشر شد کتاب أَشهدُ أَنَّ علیّاً ولیّ الله در اذان منتشر شد کتاب أَشهدُ أَنَّ علیّاً ولیّ الله در اذان منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب أَشهدُ أَنَّ علیّاً ولیّ الله در اذان منتشر شد کتاب أَشهدُ أَنَّ علیّاً ولیّ الله در اذان منتشر شد کتاب أَشهدُ أَنَّ علیّاً ولیّ الله در اذان منتشر شد کتاب أَشهدُ أَنَّ علیّاً ولیّ الله در اذان منتشر شد کتاب أَشهدُ أَنَّ علیّاً ولیّ الله در اذان منتشر شد

کتاب أَشهدُ أَنَّ علیّاً ولیّ الله در اذان منتشر شد

کتاب «جایگاه «أَشهدُ أَنَّ علیّاً ولیّ الله» در اذان» از جمله کتاب‌هایی است که می‌تواند به سؤالات و تفکرات افرادی که فلسفه اذان را جویا هستند، پاسخ دهد.

کتاب «جایگاه «أَشهدُ أَنَّ علیّاً ولیّ الله» در اذان» از جمله کتاب‌هایی است که می‌تواند به سؤالات و تفکرات افرادی که فلسفه اذان را جویا هستند، پاسخ دهد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «جایگاه «أَشهدُ أَنَّ علیّاًولیّ الله» در اذان» نوشته سید علی شهرستانی با ترجمه سیدهادی حسینی در ۶۷۹ صفحه با قیمت ۱۰ هزار تومان از سوی انتشارات دلیل ما روانه بازار نشر شد. در مقدمه این کتاب آمده است: «این کتاب سومین مبحث از سلسله پژوهش درباره اذان و موضوع آن درباره «أَشهدُ أَنَّ علیّاًولیّ الله» است. تفاوت کتاب حاضر با دیگر منابع مرتبط، در بدیع بودن موضوع آن است. چون بحث نوینی را مطرح می‌سازد که پیشینه ندارد.»

مولف در ادامه هدف از انتشار کتاب را چنین ذکر کرده است: «گاهی این سؤال مطرح می‌شود که اختلاف در اذان از کجاست؟ آیا اذان شیعه صحیح است یا اذان دیگران؟ چرا اذان شیعه امامیه با اذان دیگران فرق دارد؟ و یا بحث‌های فقهی بین شیعه و اهل تسنن نسبت به ذکر «أَشهدُ أَنَّ علیّاًولیّ الله» که از زمان قدیم تاکنون در ذهن بسیاری از افراد ممکن است وجود داشته و نیاز به بررسی دارد، به آن‌ها پاسخ مستند و قانع کننده داده شود». مؤلف در اثبات ادله خود از آیات قرآن و احادیث و روایات ائمه اطهار مرتب بهره جسته و از کتب مذهبی و تفاسیر و فهارس مشهور و معتبر و دیدگاه‌های علمای اسلام نیز استفاده کرده که اغلب در پاورقی ذکر شده است.

جایگاه «أَشهدُ أَنَّ علیّاًولیّ الله» در اذان

کتاب پس از فهرست مطالب، با پیش گفتار مترجم و مقدمه شروع شده است. پس از آن مبحث کتاب در سه فصل بیان شده است. در انتها نیز با سخن پایانی و ذکر منابع و مآخذ خاتمه می‌یابد. ادله شرعی «شهادت سوم» موضوع فصل اول کتاب است و مطالب این فصل به سه «دلایل کنایه‌ای» چون دور ساختن خاندان پیامبر از خلافت، تحریفات هدفمند، ولایت حضرت علی (ع) در اذان پیامبر (ص)، شهادت به ولایت حضرت علی (ع) در عهد پیامبر (ص) و ائمه (ع) و اذان در زمان امام هادی (ع)؛ «تقریر امام (ع)» و «شهادت سوم» تقسیم شده‌اند.

مطالب موجود در فصل دوم کتاب در ارتباط با اقوال فقهای متأخّر و پسین و بعضی از معاصران و شامل قرن هشتم تا قرن پانزدهم هجری است. فصل سوم کتاب در ارتباط با «شعار و عبادت بودن شهادت سوم» است که عمده مطالب آن در مورد اشکال و پاسخ و دلایل فقهی شعاریت چون تنقیح مناط، وجود مصلحت و دفع مفسده می‌باشد. در انتهای کتاب فهرستی از منابع قید شده است، که در ابتدا قرآن کریم و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه قرار گرفته و بقیه به ترتیب الفبای فارسی نام خانوادگی نویسندگان تنظیم شده است.


| شناسه مطلب: 7766







نظرات کاربران