نواب: در سفر معنوی عمره باید عزت نواب: در سفر معنوی عمره باید عزت نواب: در سفر معنوی عمره باید عزت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نواب: در سفر معنوی عمره باید عزت نواب: در سفر معنوی عمره باید عزت نواب: در سفر معنوی عمره باید عزت نواب: در سفر معنوی عمره باید عزت نواب: در سفر معنوی عمره باید عزت

نواب: در سفر معنوی عمره باید عزت "تشیع" حفظ شود

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، بر حفظ استقلال شیعیان در سفر معنوی حج با تاسی از الگوهای رفتاری ائمه اطهار(ع) تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب در همايش عمره‌گزاران حوزه‌هاي علميه با موضوع آمادگي حضور كه در سالن همايش مدرسه امام خميني(ره) برگزار شد، با تاكيد بر آماده‌سازي پيش از سفر عمره اظهار داشت: لازم است بر اساس نيازهاي جسمي و روحي به آماده‌سازي خود در سفر حج بپردازيم.
وي با بيان اينكه اخلاص يكي از اعمال مهم در پرورش روح است، گفت: آفت عمل ترك اخلاص است و افراد بر اساس نيت خالص خود از پيچيدگي‌ها رهايي پيدا مي‌كنند.
دبير شوراي عالي حوزه‌هاي علميه خاطرنشان كرد: نداشتن دلبستگي و وابستگي به ماديات، حسن معاشرت و طهارت و پاكيزگي را از ديگر نكاتي بوده كه در روح و باطن انسان‌ها تاثيرگذار است.
اين مسئول با تاكيد بر حفظ عزتمندي تشيع در حج در برخورد با وهابي‌ها ابراز داشت: لازم است روش و منش ائمه معصومان در اين سفر معنوي به كار برده شود و استقلال خود در رفتار‌ها و عملكرد‌ها حفظ شود.
نواب تصريح كرد: لازم است از اماكن اسلامي موجود در مكه و مدينه شناخت لازم را كسب كرده و مكان‌هايي كه مورد توجه ائمه معصومان(ع) بوده فراموش نشود.
به گفته وي طلابي كه به سفر حج مشرف مي‌شوند بايد به برنامه‌ريزي كامل و منسجم بپردازند تا بتوانند از اين سفر نهايت استفاده را ببرند.
دبير شوراي عالي حوزه‌هاي علميه اذعان داشت: لازم است طلاب از آشنايي لازم با اخلاق و معارف نبوي برخوردار باشند تا بتوانند به الگوبرداري مناسب و دقيقي از سيره و شخصيت ايشان بپردازند.


| شناسه مطلب: 7768







نظرات کاربران