تاکنون 85 درصد زائران حج تمتع تاییدیه پزشکی گرفته اند تاکنون 85 درصد زائران حج تمتع تاییدیه پزشکی گرفته اند تاکنون 85 درصد زائران حج تمتع تاییدیه پزشکی گرفته اند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تاکنون 85 درصد زائران حج تمتع تاییدیه پزشکی گرفته اند تاکنون 85 درصد زائران حج تمتع تاییدیه پزشکی گرفته اند تاکنون 85 درصد زائران حج تمتع تاییدیه پزشکی گرفته اند تاکنون 85 درصد زائران حج تمتع تاییدیه پزشکی گرفته اند تاکنون 85 درصد زائران حج تمتع تاییدیه پزشکی گرفته اند

تاکنون 85 درصد زائران حج تمتع تاییدیه پزشکی گرفته اند

تاکنون 86 هزار زائر ایرانی برای حج تمتع، ثبت نام اولیه را انجام داده اند که از این تعداد، 80 هزار زائر ایرانی تاییدیه پزشکی را دریافت کرده اند.

تاکنون 86 هزار زائر ايراني براي حج تمتع، ثبت نام اوليه را انجام داده اند که از اين تعداد، 80 هزار زائر ايراني تاييديه پزشکي را دريافت کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری ، دکتر وليد دنده بر، معاون حج و عمره مرکز پزشکي حج و زيارت هلال احمر گفت: ساليانه حدود 3 ميليون زائر به حج عمره، تمتع و عتبات عاليات مشرف مي شوند و مرکز پزشکي حج و زيارت هلال احمر، مسئوليت بهداشت، درمان و سلامت زائرين را بر عهده دارد.
وي با اشاره به گزارش آخرين اعزام ها اظهار داشت: قرار است امسال تا پايان موسم عمره مفرده که تا 28 مرداد ادامه خواهد داشت، مرکز پزشکي حج و زيارت به 800 هزار زائر ايراني که عازم عربستان مي شوند، خدمات بهداشتي و درماني را ارائه دهد.
اين مقام مسئول افزود: تاکنون 615 هزار زائر ايراني همراه با عوامل مربوطه به عمره مفرده مشرف شده اند و حدود 185 هزار زائر ديگر تا پايان عمره اعزام مي شوند؛ ضمن آن که تاکنون 176 هزار زائر ايراني مرد و 223 هزار زائر ايراني زن به عمره مفرده اعزام شده اند.
دنده بر در ادامه به تعداد زائرين زير 12 سال اشاره کرد و گفت: تاکنون 25 هزار و 300 نفر زائر زير 12 سال به عمره مفرده اعزام شده اند که اين رقم نشان مي دهد خانواده هاي ايراني تمايل دارند عمره را به صورت خانوادگي برگزار کنند.
معاون حج و عمره مرکز پزشکي حج و زيارت هلال احمر، تعداد زائرين بالاي 60 سال را 84 هزار و 850 نفر عنوان کرد و افزود: افراد 80 سال به بالا که تاکنون به عمره مشرف شده اند نيز 5 هزار نفر بوده است.

مهم ترين ماموريت مرکز پزشکي حج و زيارت، نظارت و ارائه خدمات بهداشتي است
به گزارش موج, دکتر دنده بر در خصوص خدمات پزشکي ارائه شده به زائرين ايراني در سه ماهه نخست امسال گفت: در سه ماهه اول امسال، 258 هزار زائر ايراني ويزيت عمومي داشته اند؛ ضمن اين که 23 هزار 500 زائر ويزيت تخصصي داخلي و 20 هزار زائر نيز ويزيت تخصصي زنان داشته اند که در مجموع مي‏توان گفت زائرين در سه ماهه اول سال جاري، 300 هزار خدمت پزشکي از مرکز پزشکي حج و زيارت دريافت کرده اند.
وي تعداد بيماران ايراني که از درمانگاه هاي مرکز پزشکي به بيمارستان هاي سعودي اعزام شده اند را 1032 نفر عنوان و خاطرنشان کرد: آمبولانس هاي مرکز پزشکي حج و زيارت هلال احمر تاکنون 1430 مورد انتقال از هتل ها به درمانگاه ها را بر عهده داشته اند.
معاون حج و عمره مرکز پزشکي حج و زيارت هلال احمر، تعداد زائران بيمار ايراني که در بيمارستان هاي سعودي تحت درمان قرار گرفته اند را 118 نفر اعلام کرد و افزود: متاسفانه 38 مورد فوتي هم در هتل ها و بيمارستان هاي سعودي داشته ايم.
دنده بر، مهم ترين ماموريت مرکز پزشکي حج و زيارت هلال احمر را نظارت و ارائه خدمات بهداشتي دانست و تصريح کرد: کارشناسان بهداشت اين مرکز تاکنون 1200 بازديد از آشپزخانه هاي مرکزي و هتل هاي اسکان زائرين در مکه و مدينه داشته اند.
وي 64 درصد مراجعات پزشکي را مربوط به خانم ها و 36 درصد را مربوط به آقايان دانست و تصريح کرد: در مکه، بالاترين آمار مراجعه به دليل سرماخوردگي و گرفتگي دستگاه تنفس فوقاني بوده، ضمن اين که در مدينه منوره هم دردهاي عضلاني و اسکلتي دليل اصلي مراجعه به مراکز پزشکي حج و زيارت هلال احمر بوده است.

12 گروه پزشکي به مکه و مدينه اعزام شده اند
دنده بر با اشاره به آمار ثبت نام زائران ايراني براي حج تمتع امسال گفت: تاکنون 86 هزار زائر ايراني براي حج تمتع ثبت نام اوليه را انجام داده اند که از اين تعداد، 80 هزار زائر ايراني تاييديه پزشکي را دريافت کرده اند و 6 هزار نفر باقيمانده در حال بررسي و معاينات پزشکي هستند.
وي افزود: از تعداد زائرين ثبت نام کرده، 42 هزار مرد و 41 هزار و 800 نفر زن بوده اند که اين آمار نشان مي دهد درصد خانم ها و آقايان در حج تمتع يکسان است.
معاون حج و عمره مرکز پزشکي سازمان حج و زيارت در ادامه خاطرنشان ساخت: در حج تمتع، زائر زير 12 سال نداشته ايم، اما 30 هزار زائر بالاي 60 سال تاکنون ثبت نام کرده اند.
وي در خصوص سفر امروز خود به عربستان که با همراهي رئيس مرکز پزشکي حج و زيارت هلال احمر صورت مي گيرد، اظهار داشت: هدف از اين سفر، نظارت مستقيم و ارزيابي عملکرد همکاران ما در مرکز پزشکي است.
دنده بر اذعان داشت: نمايندگان مرکز پزشکي حج و زيارت، 3 ماه است که خدمات خود را در مکه و مدينه آغاز کرده اند. بنابراين ارزيابي برخي از نيازها و مقدماتي که مربوط به حج مي شود، هدف ديگري است که ما از سفر به عربستان داريم.
وي مهم ترين دغدغه مرکز پزشکي حج و زيارت هلال احمر را ارائه بهترين خدمات به زائرين در عمره دانست و گفت: در حال حاضر، 6 مرکز درماني در مدينه و 12 مرکزدرماني در مکه مکرمه داريم، ضمن اين که از نظر اعزام نيرو، تاکنون 6 گروه از همکاران را به مدينه و 6 گروه ديگر به مکه اعزام شده‏اند.

برگزاري اولين جلسه تخصصي واحدهاي مسئول حج تمتع سال 90
معاون حج و عمره مرکز پزشکي حج و زيارت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار موج از اولين جلسه در خصوص برگزاري هرچه بهتر تمتع 90 با حضور دکتر رياض رييس مرکز پزشکي حج و زيارت خبر داد و گفت: بررسي مهم ترين ايده ها و خواسته ها در خصوص تمتع سال 90 و اجراي سياست هاي لازم با محوريت خدمت خالصانه و ارتقاي سلامت زائرين ايراني در دستور کار قرار گرفت.
وي از تشکيل 225 کميسيون پزشکي تخصصي مشورتي در تمام استان ها خبر داد و گفت: اين کميسيون ها از سوي نمايندگان ما در 31 استان برگزار شد تا علاوه بر معاينات پزشکي کاروان ها، پزشکان اين کميسيون ها نيز نظرات تخصصي و مشورتي خود را در اختيار پزشکان کاروان قرار دهند.
دکتر دنده بر افزود: امسال دوره هاي آموزش زائرين ما در ايران و عربستان مشخص شده که بر اساس آن، 12 جلسه آموزشي پزشکي در ايران و 5 جلسه در عربستان برگزار مي شود.
معاون حج و عمره مرکز پزشکي حج و زيارت هلال احمر با اشاره به شيوع بيماري تب دانگ در جده اظهار داشت: اين بيماري تنها در شهر جده شيوع پيدا کرده و خوشبختانه تاکنون هيج گزارشي مبني بر اين که زائرين ايراني مبتلا به اين بيماري شده باشند، نداشته ايم.
وي در پايان استفاده از ماسک، کلاه، عينک و همراه داشتن بطري آب خنک را از جمله راهکارهايي براي رهايي از گرمازدگي و بيماري تنفسي در زمان اقامت در عربستان دانست و تاکيد کرد: به زائرين توصيه مي شود زمان زيارت خود را قبل از 10 صبح و بعد از 6 عصر انتخاب کنند.


| شناسه مطلب: 7769







نظرات کاربران