15 کاروان عمره برای طلاب حوزه های علمیه اختصاص یافت 15 کاروان عمره برای طلاب حوزه های علمیه اختصاص یافت 15 کاروان عمره برای طلاب حوزه های علمیه اختصاص یافت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
15 کاروان عمره برای طلاب حوزه های علمیه اختصاص یافت 15 کاروان عمره برای طلاب حوزه های علمیه اختصاص یافت 15 کاروان عمره برای طلاب حوزه های علمیه اختصاص یافت 15 کاروان عمره برای طلاب حوزه های علمیه اختصاص یافت 15 کاروان عمره برای طلاب حوزه های علمیه اختصاص یافت

15 کاروان عمره برای طلاب حوزه های علمیه اختصاص یافت

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه از اختصاص 7 هزار سهمیه حج عمره برای حوزه‌های علمیه در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری ، حجت‌الاسلام محمود ملك‌دار در همايش عمره‌گزاران حوزه‌هاي علميه با موضوع آمادگي حضور كه در سالن همايش مدرسه امام خميني(ره) برگزار شد، در سخناني اظهار داشت: خداوند متعال را شاكر و سپاسگذاريم كه توفيق حج و زيارت كعبه را براي شما مقدر كرده است.
وي با بيان اينكه سفر حج سفر حساسي است، گفت: اين سفر نياز به آمادگي و مقدمات دارد و لازم است آمادگي حضور براي اين سفر را كسب كنيم.
معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌هاي علميه عنوان داشت: زائران بيت‌الله الحرام بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه خود را در محضر رسول اكرم(ص)، فاطمه زهرا(س) و ائمه مظلوم بقيع بدانند و با درك اين موضوع بسياري از مسائل حل مي‌شود.
به گفته وي طهارت و تامين ذائقه معنوي يكي از اقدامات مؤثر است و در آداب زيارت آورده شده كه با غسل و وضو محضر رسول اكرم(ص) و ائمه معصومان(ع) حاضر شويم.
ملكدار ادامه داد: طهارت ظاهري به اين معناست كه لازم است از طهارت باطني نيز برخوردار باشيم چراكه به محضر كساني مشرف ميشويد كه پاك هستند و افرادي ميتوانند ارتباط برقرار كنند كه پاك باشند و از طهارت باطني برخوردار باشند.
وي خاطرنشان كرد: ائمه اطهار(ع) خدايي و الهي بودند و ما نيز بايد خدايي باشيم تا اين ارتباط و حضور را درك كنيم.
معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌هاي علميه با خطاب قرار دادن عمره‌گزاران حج بيان داشت: شما ميهمان خدا هستيد و اين عنوان بزرگي است و لازم است تلاش كنيد تا آداب اين حضور را كسب كنيد.
وي خاطرنشان كرد: در سال‌هاي اخير حركت‌هاي مناسبي براي سهميه عمره حوزه‌هاي علميه از نظر سهميه و كيفيت برداشته شده است.
ملك‌دار عنوان داشت: ستادي با عنوان ستاد عمره و عتبات عاليات حوزويان تشكيل شده و بر اساس ارتباط با بعثه مقام معظم رهبري سهميه خوبي هر چند ناكافي براي حوزويان در نظر گرفته شده است.
وي با بيان اينكه 7 هزار سهميه حج عمره براي حوزه‌هاي علميه سراسر كشور در سال جاري درنظر گرفته شده است، بيان داشت: از اين تعداد سهميه 2 هزار سهميه به حوزه‌هاي علميه خواهران و 5 هزار براي حوزه علميه برادران اختصاص پيدا كرده است.
معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌هاي علميه خاطرنشان كرد: سهميه‌ها بر اساس جمعيت هر استان توزيع مي‌شود و براي مناطق محروم مانند سيستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر سهميه ويژه‌اي در نظر گرفته شده كه مسئولان آن مناطق از سهميه‌هاي اعلام رضايت كردند.
وي بيان داشت: 15 كاروان حج عمره براي طلاب، نهاد و اقشاري مانند استادان سطح عالي، مدارس، پژوهشگران، مبلغان، بيوت مراجع در نظر گرفته شده است كه اين كاروان‌ها بخشي در اسفند ماه سال گذشته و بخشي در ارديبهشت ماه سال جاري اعزام شدند.
به گفته ملك‌دار هشت كاروان در تير ماه سال جاري از استان قم اعزام مي‌شوند و براي آمادگي بيشتر آنها فعاليت‌هاي فرهنگي، برنامه‌ها و همايش‌هايي در مكه مكرمه با عنوان انتظار، بعثت و چالش‌ها و در مدينه با عنوان پيامبر رحمت برگزار مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: فراخوان مقالات منتشر شده و بر اساس داوري‌هاي صورت گرفته يكي از مقالات برتر در هر يك از همايش‌هايي كه در مكه و مدينه برگزار مي‌شود قرائت خواهد شد.
معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌هاي علميه بيان داشت: هماهنگي‌هاي لازم صورت گرفته تا طلاب در مكه و مدينه بازديدهاي ويژه داشته باشند و هدايا و بسته‌هاي فرهنگي نيز در طول سفر به عمره‌گزاران اهدا مي‌شود.
وي با اشاره به تاسيس مركز تحقيقات اذعان داشت: فعاليت‌هاي پژوهشي مرتبط با نياز طلاب در اين مراكز صورت مي‌گيرد.
ملك‌دار خاطرنشان كرد: درصدد هستيم زمينه‌اي براي حضور خانواده‌هاي طلاب در حج فراهم كنيم تا با خانواده‌هاي خود به حج مشرف شوند.


| شناسه مطلب: 7770







نظرات کاربران