تجمع اعتراض‌آمیز مردم اندونزی در برابر سفارت عربستان تجمع اعتراض‌آمیز مردم اندونزی در برابر سفارت عربستان تجمع اعتراض‌آمیز مردم اندونزی در برابر سفارت عربستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تجمع اعتراض‌آمیز مردم اندونزی در برابر سفارت عربستان تجمع اعتراض‌آمیز مردم اندونزی در برابر سفارت عربستان تجمع اعتراض‌آمیز مردم اندونزی در برابر سفارت عربستان تجمع اعتراض‌آمیز مردم اندونزی در برابر سفارت عربستان تجمع اعتراض‌آمیز مردم اندونزی در برابر سفارت عربستان

تجمع اعتراض‌آمیز مردم اندونزی در برابر سفارت عربستان

مردم اندونزی در اعتراض به اقدام دولت سعودی در گردن زدن یک خدمتکار اندونزیایی با تجمع در برابر سفارت عربستان در جاکارتا شعار سر دادند عربستان جنایت علیه بشریت مرتکب می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "الجزيره "، دولت اندونزي در اعتراض به اعدام يك خدمتكار زن اندونزيايي روز گذشته سفير خود در رياض را فراخواند تا با وي در اين رابطه رايزني كند.

يك مقام سفارت اندونزي گفت: "روياتي بيت سبوتي سارونا " كارگر زن 54 ساله هجدهم ماه ميلادي جاري [شنبه گذشته] بدون اطلاع سفارت اندونزي در رياض گردن زده شده است.

اين مسئول با اشاره به اينكه سفير اندونزي ديروز سه‌شنبه رياض را ترك كرده است، گفت: دولت اندونزي واقعا از اين اقدام دولت آل سعود ناراضي است و آن را حكمي ظالمانه مي‌داند.

وي ادامه داد: ما مي‌خواهيم دولت سعودي قبل از اتخاذ تصميم براي اعدام هر يك از اتباع اندونزي موضوع را با ما در ميان بگذارد.

در جاكارتا نيز "سوسيلو بامبانگ يودويونو "، سخنگوي رئيس جمهور اندونزي گفت: دولت، سفير خود در عربستان را براي رايزني فراخوانده است و سفير عربستان در جاكارتا نيز فراخوانده شده است تا مراتب تاسف شديد خود از اقدام حكومت سعودي در اعدام يكي از اتباع خود را به وي ابلاغ نماييم.

اين مقام اندونزيايي افزود: ما به قانون عربستان احترام مي‌گذاريم اما در اين موضوع سعودي‌ها معاهده ژنو در ارتباط با نحوه ارتباط بين كشورها را مراعات نكردند و به اين پيمان احترام نگذاشتند آنها بايد درباره هر موضوعي كه به اتباع ما مربوط مي‌شود به ويژه در مسائلي كه براي اعدام يكي از شهروندان ما تصميم مي‌گيرند، سفارت اندونزي را در جريان گذارند.

دولت اندونزي به دنبال اعدام يك كارگر خود در عربستان مورد انتقادهاي شديد قرار گرفته است و متهم شده است كه حمايت كافي از كاگران خود در خارج از كشور به عمل نمي‌آورد.

نزديك به 50 نفر نيز در حالي كه پلاكاردهايي را در دست داشتند با تجمع در برابر سفارت عربستان در جاكارتا خواستار قطع روابط ديپلماتيك كشورشان با عربستان شدند بر روي يكي از پلاكاردها نوشته شده بود: "عربستان سعودي رفتار غيرانساني دارد ".

بر اساس اعلام وزارت خارجه اندونزي نزديك به 216 اندونزيايي مقيم خارج از اين كشور با حكم اعدام مواجه هستند كه در اين ميان 23 تن از آنها در عربستان به سر مي‌برند.

نزديك به 1.2 ميليون كارگر اندونزيايي در عربستان و 2.2 ميليون تن از آنها در مالزي زندگي مي‌كنند.

"روياتي بيت سبوتي سارونا "، يك زن اندونزيايي شنبه گذشته به جرم قتل يك زن عرب با شمشير گردن زده شد.
وي اعتراف كرده بود كه با چاقو، زن سعودي را به قتل رسانده است اما جزئيات و انگيزه اين زن از قتل عنوان نشده است. دادگاه عالي رياض حكم اعدام اين زن را صادر كرده بود.

اخيرا خشونت عليه خدمتكاران اندونزيايي در عربستان افزايش پيدا كرده است. مقامات اندونزي از احتمال ممانعت از سفر اتباع اين كشور به عربستان در پي افزايش اقدامات خشونت آميز عليه آنها خبر داده‌اند و از عدم برخورد قاطع مسئولين رياض با اقدامات عليه اتباع اين كشور خشمگين هستند.

دادگاه عفو عمومي عربستان اعلام كرد آمار اعدامي‌ها در اين كشور پادشاهي سرشار از نفت بسيار افزايش‌يافته و از مقامات خواست تا اجراي اعدام‌ها را به تعويق اندازد.

يك گروه طرفدار حقوق بشر انگليسي اعلام كرد، دست‌كم 27 نفر در سال جاري در عربستان اعدام شده‌اند كه برابر با كل آمار اعدامي‌هاي سال گذشته اين كشور است.

اين در حالي است كه صدها نفر ديگر در صف مجازات اعدام هستند كه تعداد زيادي از آنها از اتباع خارجي هستند.


| شناسه مطلب: 7794







نظرات کاربران