ایرانی ها در صدر صدور روادید عمره ایرانی ها در صدر صدور روادید عمره ایرانی ها در صدر صدور روادید عمره بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ایرانی ها در صدر صدور روادید عمره ایرانی ها در صدر صدور روادید عمره ایرانی ها در صدر صدور روادید عمره ایرانی ها در صدر صدور روادید عمره ایرانی ها در صدر صدور روادید عمره

ایرانی ها در صدر صدور روادید عمره

عمره گزاران ایرانی، بیش از 20 درصد از کل روادید صادره در خلال موسم عمره سال جاری را به خود اختصاص داده اند و پس از آنها، عمره گزاران مصری به نسبت 53/14 درصد وعمره گزاران کشور ترکیه با 99/9 درصد در رده های بعدی قرار دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری،  وزارت حج عربستان شعبه مدینه منوره در گزارشی اعلام کرد از زمان آغاز موسم عمره سال جاری، 532 مورد تخلف از شرکتها و موسسات مجاز در زمینه خدمات رسانی به عمره گزاران و زائران سر زده است.

بر اساس این گزارش، این دفتر 1536 مورد شکایت از عمره گزاران و زائران از طریق دفاتر فرعی مستقر در منطقه مرکزی پیرامون حرم شریف پیامبر(ص) دریافت کرده است.

بر اساس گزارش رسمی شعبه مدینه وزارت حج عربستان، تعداد بازدیدهای میدانی سرزده از دفاتر خدمات عمره گزاران تا روز گذشته، 294 بازدید اعلام شده که به ثبت 100 تخلف و ملاحظه انجامیده است.
 
ایرانی ها در صدر صدور روادید عمره
این گزارش از روند صدور روادید عمره در سفارتخانه های عربستان در خارج هم پرده بر می دارد به طوری که بر اساس این گزارش، عمره گزاران ایرانی، بیش از 20 درصد(66/20) از کل روادید صادره در خلال موسم عمره سال جاری را به خود اختصاص داده اند و پس از آنها، عمره گزاران مصری به نسبت 53/14 درصد وعمره گزاران کشور ترکیه با 99/9 درصد در رده های بعدی قرار دارند.

بر اساس این گزارش، تا 31 خرداد، بیش از 3 میلیون و 599 هزار روادید عمره از سوی سفارتخانه های عربستان در خارج صادر شده است.

این گزارش می افزاید تعداد کل عمره گزارانی که از طریق ورودیهای هوایی، زمینی و دریایی تا روز گذشته وارد عربستان شده اند بیش از دو میلیون و 835 هزار عمره گزار بوده اند، این گزارش در این چارچوب از افزایش تعداد عمره گزارانی که طی موسم فعلی وارد شده اند به میزان بیش از 33 درصد نسبت به سه سال گذشته خبر می دهد.
 
محمد البیجاوی مدیر شعبه وزارت حج عربستان در مدینه منوره اعلام کرد از زمان آغاز موسم عمره تا روز گذشته، 7 هزار و 792 بازدید درباره عملیات انتقال عمره گزاران به محلهای اقامت آنها انجام شده است، همچنین 11 هزار و 597 بازدید از عملیات خروج عمره گزاران انجام شده است و تعداد کل بازدیدها به 19 هزار و 389 مورد رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، تاکنون 580 هزار زائر ایرانی جهت انجاممناسک عمره عازم سرزمین وحی شده اند که نخستین گروه عمره گزار در دوره جدید از دوم اسفندماه 89 وارد مدینه شده و، آخرين گروه زائران نیز  28 مرداد از مكه مكرمه به ایران اسلامی باز خواهند گشت.

گفتنی است، بعثه مقام معظم رهبری با همکاری مدیران و روحانیون معزز کاروان ها برنامه های مختلف فرهنگی برای زائران ایرانی خانه خدا پیش بینی و اجرا کرده است.


| شناسه مطلب: 7798







نظرات کاربران