مسائل واحد خواهران بعثه مدینه منوره بررسی شد

در نشستی با حضور مسوول بعثه مدینه منوره مسائل مربوط به واحد خواهران بررسی شد.

در ابتدای جلسه چند تن از خواهران مبلغه مواردی از مشکلات موجود در انجام وظایف خود از جمله سنگین بودن حجم کار و کمی تعداد مبلغه ها را مطرح کردند. سپس حجت الاسلام نجفی روحانی ضمن قدردانی و تشکر از زحمات خواهران مبلغه گفت: علی رغم کمبود نیرو شما توانسته اید اکثر هتل های محل استقرار بانوان زائر ایرانی را تحت پوشش قرار دهید، مسائل شرعی اخلاقی برای آن ها بیان کنید، بانوان را در مسجد شجره محرم نمایید و پرسشهای آن ها را پاسخ دهید و بیش از حد متعارف فعالیت کنید.
وی در ادامه با اشاره به گستردگی ظرفیت عمره برای فعالیت فرهنگی  ویژه بانوان گفت با این که بیش از نیمی از زائرین را بانوان  تشکیل می دهند لازم است حداقل به ازای هر هزار نفر از بانوان زائر یک نفر مبلغه اعزام شود تا کیفیت کار بالاتر رود و تعمیق بیشتری پیدا نماید و مشکل سنگین بودن حجم کار  مرتفع گردد.
وی سپس گفت: جهت افزایش اعزام تعداد مبلغه ها به ازای هر 1000 زائر زن یک مبلغه  اقدام خواهد شد.
مسوول بعثه مدینه با تاکید بر اهمیت و ضرورت جلسات پاسخگویی به مسائل شرعی بانوان گفت: پاسخ گویی به مسائل شرعی و محرم نمودن درست بانوان را در اولویت قرار دهید چون با توجه به گستردگی کار راهی جز اولویت بندی  نیست و اموری که از اولویت کمتری برخوردار است و فعلا امکان انجام آن نیست  کنار گذاشته شود تا وقتی نیرو افزایش پیدا کرد، اقدام شود.
 وی در  بخشی دیگر از سخنان خود  با اشاره به حدیث «افضل الاعمال احمزها» و اهمیت هدایت گری، به سفر پیامبر اکرم (ص) به طائف اشاره کرد و گفت: بعد از بازگشت پیامبر خدا از سفر طائف، برخی گفتند سفر طائف چه سفر سختی بود اما پیامبر فرمود چه سفر خوبی بود؛ "یک نفر" در این سفر هدایت شد.
لازم به یادآوری است واحد خواهران بعثه مدینه منوره هم اکنون با نه مبلغه مشغول فعالیت است و با توجه به تعداد مبلغه ها هر کدام از آنها مسوولیت پاسخگویی به پرسشها و مسائل بانوان حدود هشت هتل را به عهده دارند. یکی از وظایف هر روزه خواهران مبلغه در مدینه حضور سه تا چهار ساعته در مسجد شجره جهت محرم کردن بانوان کاروانهای عازم مکه است. حضور در شیفتهای پاسخگویی به مسائل شرعی به نحو حضوری وتلفنی، راهنمایی بانوان زائر برای زیارت روضه رضوان و برگزاری جلسات سخنرانی ، مدینه شناسی و برگزاری همایش ویژه بانوان از دیگر فعالیتهای خواهران مبلغه بعثه مدینه است.

image_2011528923106711.jpg


image_2011528923106872.jpg



| شناسه مطلب: 8044







نظرات کاربران