سفر به مدینه، سفر برای آگاهی بخشی و هشیار کردن جامعه است سفر به مدینه، سفر برای آگاهی بخشی و هشیار کردن جامعه است سفر به مدینه، سفر برای آگاهی بخشی و هشیار کردن جامعه است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سفر به مدینه، سفر برای آگاهی بخشی و هشیار کردن جامعه است سفر به مدینه، سفر برای آگاهی بخشی و هشیار کردن جامعه است سفر به مدینه، سفر برای آگاهی بخشی و هشیار کردن جامعه است سفر به مدینه، سفر برای آگاهی بخشی و هشیار کردن جامعه است سفر به مدینه، سفر برای آگاهی بخشی و هشیار کردن جامعه است

سفر به مدینه، سفر برای آگاهی بخشی و هشیار کردن جامعه است

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری به عنوان نمونه به ستون توبه، کوه احد و مسجد درع اشاره کرد و افزود: دیدن ستون کافی نیست، مهم توبه کردن است. به منطقه احد رفتن هم کار دشواری نیست، مهم دریافت بصیرت است.

کاروان طلاب حوزه های علمیه مشهد با مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري دیدار کردند.

در این دیدار حجت الاسلام نجفی روحانی با اشاره به این که طلاب از اقشار فرهیخته جامعه هستند گفت:  طلاب به عنوان دانش پژوه باید از فرصت های سرزمین وحی بیشتر از دیگران استفاده کنند و حتی باید فرصت های جدید خلق و فرصت سازی کنند.
وی افزود: این سرزمین سرشار از  عناوین مشیری است که می توان  از آن درس زندگی گرفت و از این عناوین و نشانه ها به جریان های  عمیق ریشه دار معرفتی واصل شد.
مسوول بعثه به عنوان نمونه به ستون توبه، کوه احد و مسجد درع اشاره کرد و افزود: دیدن ستون کافی نیست، مهم توبه کردن است. به منطقه احد رفتن هم کار دشواری نیست، مهم دریافت  بصیرت  است. باید به این حقیقت پی برد که  دنیا گرایی و سرپیچی از دستور رهبری منجر به شکست و کشته شدن سرداری مانند حمزه سیدالشهدا و زخمی شدن پیامبر می شود. 
وی افزود: در مسجد درع پیامبر اکرم زره به تن کرد اما عبدالله بن ابی به اتفاق  300 نفر از طرفدارنش با بهانه گیری راه خود را از سپاه و رهبر مسلمین جدا کرد؛ ما باید دانیم این جریانات در همه اعصار اتفاق افتاده  و از این به بعد هم اتفاق خواهد افتاد؛ باید هشیاربود.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري با تاکید بر این که سرتاسر مدینه حوزه عبرت آموزی و بصیرت یابی است افزود: این سفر علاوه بر سفر عبادی بودن سفر معرفت و بصیرت یابی هم هست. مثلا در بازدید از منطقه جنگ احزاب باید پلی زد به دنیای امروز و جنگ احزاب را در شکل نوینش بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی شناخت. اگر چنین  نگاه و تاملی در اماکن تاریخی دریافت  شد دیگر استکبار و جریان های نفاق و انحرافی داخل  کشور هم نمی توانند بر پیکر نظام اسلامی ضربه ای وارد  کنند.
وی افزود: رسالت نخبگان و عالمان بسیار سنگین است خداوند بیدار کردن و هشیار نمودن جامعه را برعهده آنان نهاده است و این رسالت خطیر و کار مهم و بزرگی  است. 
در پایان این جلسه صمیمی مسوول بعثه مدینه با استفاده از سی دی مدینه شناسی مصور  اماکن تاریخی  و فرهنگی مدینه را برای حاضرین در جلسه تبیین کرد که با استقبال گرمی روبرو شد.

image_201152892659781.jpg


image_201152892659782.jpg


| شناسه مطلب: 8045







نظرات کاربران