قرارداد 80 پرواز در هفته به عراق اجرا نشده است

مدیر امور بین‌الملل و امور زیارتی سازمان حج و زیارت گفت: قرارداد سازمان‌ هواپیمایی با عراق برای برقراری 80 پرواز در هفته هنوز اجرایی نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي شهسواري در گفت‌وگو با خبرنگار بخش حج و زيارت خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: اين قرداد بسته شده است؛ اما علي‌القاعده در قالب كاروان‌هاي حج و زيارت اتفاق مي‌افتد.

او يادآوري كرد: سازمان هواپيمايي مسؤول است كه زمينه‌ي پرواز را فراهم كند و ما هم طبق سياست نظام و تكليف سازمان حج و زيارت، مسؤول اعزام زائران با كاروان‌هاي حج و زيارت به عراق هستيم.

شهسواري ادامه داد: سازمان هواپيمايي در قرارداد جديد با عراق، براي قيمت بليت هواپيما روي 245 دلار توافق كرده، در حالي كه ميانگين قيمت كنوني اين بليت حدود 200 دلار است و ما براي مصلحت زائران ايراني بايد درباره‌ي نرخ بليت با مسؤولان هواپيمايي مذاكره كنيم.

وي افزود: اكنون ما 2400 نفر را در هفته از 14 استان به عراق مي‌فرستيم؛ اما براي اضافه شدن پروازها و اجراي قرارداد جديد، بايد روي قيمت توافق‌شده مذاكره‌هايي را انجام دهيم.

به گفته‌ي حسن دانايي‌فر ـ سفير ايران در عراق ـ حدود دوماه پيش به‌دنبال سفر هيأتي به رياست نخجواني ـ رييس سازمان هواپيمايي كشور ـ به عراق، قراردادي بسته شد تا ظرفيت هوايي دو كشور افزايش يابد.

دانايي‌فر اظهار كرد: نخجواني از دولت عراق تقاضا كرد كه در هفته، 80 پرواز داشته باشيم، يعني هر روز توسط شركت‌هاي ايراني پرواز خواهيم داشت كه به‌جز بغداد و نجف، اربيل، سليمانيه و بصره هم به مقصد اضافه مي‌شوند.


| شناسه مطلب: 8052







نظرات کاربران