قرارداد 80 پرواز در هفته به عراق اجرا نشده است قرارداد 80 پرواز در هفته به عراق اجرا نشده است قرارداد 80 پرواز در هفته به عراق اجرا نشده است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
قرارداد 80 پرواز در هفته به عراق اجرا نشده است قرارداد 80 پرواز در هفته به عراق اجرا نشده است قرارداد 80 پرواز در هفته به عراق اجرا نشده است قرارداد 80 پرواز در هفته به عراق اجرا نشده است قرارداد 80 پرواز در هفته به عراق اجرا نشده است

قرارداد 80 پرواز در هفته به عراق اجرا نشده است

مدیر امور بین‌الملل و امور زیارتی سازمان حج و زیارت گفت: قرارداد سازمان‌ هواپیمایی با عراق برای برقراری 80 پرواز در هفته هنوز اجرایی نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي شهسواري در گفت‌وگو با خبرنگار بخش حج و زيارت خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: اين قرداد بسته شده است؛ اما علي‌القاعده در قالب كاروان‌هاي حج و زيارت اتفاق مي‌افتد.

او يادآوري كرد: سازمان هواپيمايي مسؤول است كه زمينه‌ي پرواز را فراهم كند و ما هم طبق سياست نظام و تكليف سازمان حج و زيارت، مسؤول اعزام زائران با كاروان‌هاي حج و زيارت به عراق هستيم.

شهسواري ادامه داد: سازمان هواپيمايي در قرارداد جديد با عراق، براي قيمت بليت هواپيما روي 245 دلار توافق كرده، در حالي كه ميانگين قيمت كنوني اين بليت حدود 200 دلار است و ما براي مصلحت زائران ايراني بايد درباره‌ي نرخ بليت با مسؤولان هواپيمايي مذاكره كنيم.

وي افزود: اكنون ما 2400 نفر را در هفته از 14 استان به عراق مي‌فرستيم؛ اما براي اضافه شدن پروازها و اجراي قرارداد جديد، بايد روي قيمت توافق‌شده مذاكره‌هايي را انجام دهيم.

به گفته‌ي حسن دانايي‌فر ـ سفير ايران در عراق ـ حدود دوماه پيش به‌دنبال سفر هيأتي به رياست نخجواني ـ رييس سازمان هواپيمايي كشور ـ به عراق، قراردادي بسته شد تا ظرفيت هوايي دو كشور افزايش يابد.

دانايي‌فر اظهار كرد: نخجواني از دولت عراق تقاضا كرد كه در هفته، 80 پرواز داشته باشيم، يعني هر روز توسط شركت‌هاي ايراني پرواز خواهيم داشت كه به‌جز بغداد و نجف، اربيل، سليمانيه و بصره هم به مقصد اضافه مي‌شوند.


| شناسه مطلب: 8052







نظرات کاربران