طرح عربستان برای ارتباط ماهواره ای با حجاج در سرتاسر جهان

وزارت امور اسلامی و اوقاف و ارشاد عربستان از طرح فراگیر برای ارتباط با حجاج در سرتاسر جهان از طریق شبکه های ماهواره ای با هدف آنچه آگاه سازی حجاج خوانده شده، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، توفیق بن عبدالعزیز السدیری معاون امور مساجد و ارشاد در وزارت امور اسلامی و اوقاف عربستان با ارسال مطلبی برای روزنامه عکاظ چاپ این کشور اعلام کرد : این وزارتخانه در حال آماده کردن طرحهایی برای آگاه سازی درباره موسم حج امسال است که در سال جاری و سالهای آینده اعلام و اجرا خواهد شد.

وی افزود: وزارت امور اسلامی و اوقاف و ارشاد عربستان تلاشهایی از طریق وابستگی های دینی خود در خارج از کشور انجام می دهد که نقش برجسته ای دارد.

استفاده عربستان از 80 شبکه ماهواره ای در زمینه حج 

السدیری گفت : این تلاشها از طریق رسانه های ارتباط جمعی مستقیم و غیر مستقیم و همچنین از طریق رسانه های مختلف دنبال می شود، این وزارتخانه همچنین از شبکه های ماهواره ای برای آگاه سازی حجاج درسطح بالا در موسم حج استفاده کرد که به طور بی سابقه و گسترده، قوانین و  مسائلی که نیاز است درباره آن آگاه سازی شود، در بیش از 80 شبکه تلویزیونی بر اساس گزارشهای کمیته اطلاع رسانی آگاه سازی اسلامی در حج وابسته به وزارت مذکور پخش شد.

وی خاطر نشان کرد : این وزارت همچنین برای افزایش سطح فعالیتهای آگاه سازی و تبلیغی از طریق رسانه های نوین و به کارگیری تکنولوژی تلاش خواهد کرد.

اظهارات این مقام وزارت امور اسلامی و اوقاف عربستان در واکنش به مقاله ای مطرح شد که روزنامه عکاظ تحت عنوان  "اهمیت آگاه سازی حجاج" به قلم عبدالله خیاط چاپ کرده بود.

نویسنده این مقاله از اهمیت آگاه سازی حجاج و ضرورت اهتمام تمام کشورهای اسلامی به آن و نه فقط عربستان سخن گفته بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در پایان این مقاله آمده بود: وزارت امور اسلامی و اوقاف و ارشاد و اتحادیه جهان اسلام باید برنامه های آگاه سازی و اطلاع رسانی را از طریق سفارتخانه های عربستان در کشورهای اسلامی از طریق شبکه های تلویزیونی محلی آن کشورها پخش کنند تا کسانی که قصد ادای فریضه حج را دارند با اقدامات وکارهایی که باید انجام دهند و آنچه باید از آن پرهیز کنند پیش از سفر به عربستان آشنا شوند.


| شناسه مطلب: 8054







نظرات کاربران