زیارت، عهد ومیثاق بستن با پیامبر برای رنگِ خدا یی به خودگرفتن است زیارت، عهد ومیثاق بستن با پیامبر برای رنگِ خدا یی به خودگرفتن است زیارت، عهد ومیثاق بستن با پیامبر برای رنگِ خدا یی به خودگرفتن است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زیارت، عهد ومیثاق بستن با پیامبر برای رنگِ خدا یی به خودگرفتن است زیارت، عهد ومیثاق بستن با پیامبر برای رنگِ خدا یی به خودگرفتن است زیارت، عهد ومیثاق بستن با پیامبر برای رنگِ خدا یی به خودگرفتن است زیارت، عهد ومیثاق بستن با پیامبر برای رنگِ خدا یی به خودگرفتن است زیارت، عهد ومیثاق بستن با پیامبر برای رنگِ خدا یی به خودگرفتن است

زیارت، عهد ومیثاق بستن با پیامبر برای رنگِ خدا یی به خودگرفتن است

نماینده بعثه مدینه منوره گفت: زائران جوان باید به دنبال درست زندگی کردن باشند؛ در این صورت آخرت شان هم درست می شود.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره گفت: زائران جوان باید به دنبال درست زندگی کردن باشند؛ در این صورت آخرت شان هم درست می شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به مدینه منوره ، حجت الاسلام نجفی روحانی در جمع زوج های جوانی که در قالب کاروان های عمره به مدینه منوره مشرف شده اند، افزود: هر کس خوب زندگی کند و در این دنیا بفهمد زندگی یعنی چه، آخرتش هم درست می شود. چون آخرت باطن دنیاست .
وی افزود: برای یک زندگی خوب الگوشناسی و الگوپذیری لازم است و سفر به مدینه منوره بهترین فرصت برای  الگو پذیری و آموختن شیوه زندگی انسانی والهی است.
وی با اشاره به نکاتی از زندگی امیرالمومنین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: همه زوج ها آرزو دارند مانند این دو معصوم زندگی کنند اما برای رسیدن به این آرزو، باید علاوه بر آرزو کردن، قدم هم برداشت. اگر قرار است الگوی ما حضرت زهرا باشد باید زهراشناس و زهراگرا شویم و همواره تمرین کنیم.
حجت الاسلام نجفی روحانی همچنین با اشاره به حدیث "اشجع الناس من غلب هواه" گفت: شجاع ترین انسانها کسی است که هوای نفس را زیر پا بگذارد و مثلا در حرم نبوی برای خویشان وآشنایانی که کینه و  کدورتی از آنها در دل دارید، دعا کنید و دل خود را از صفات مذموم و ناپسند پاک کنید.
وی سپس به سخن بزرگی که در مناجاتش با خدا گفت "متی اصل الیک" یعنی کی به تو میرسم و پاسخ آمد "دع نفسک و تعال" یعنی خود را بگذار و بیا، اشاره کرد و با یادآوری آیه "صبغه الله و من احسن من الله صبغه" گفت: در قرآن آمده است رنگ خدایی به خود بگیرید. رنگ خدایی پذیرفتن یعنی متصف شدن به صفات الهی؛ همان صفاتی که در دعای جوشن کبیر آمده است.
وی به ستارالعیوب بودن خداوند اشاره کرد و گفت: در این  سفر تمرین کنید عیب پوشی را  تا مظهر ستاریت حق شوید.
حجت الاسلام نجفی همچنین با بیان این که  زیارت یک عهد و پیمان است گفت: در کنار مرقد رسول الله عهد ببندید که ای پیامبر! من می خواهم  زندگی کوثری داشته باشم؛ کوثری که وجودش خیر محض است؛ هم برای خودش هم برای دیگران. پیمان ببندید که در صراط مستقیم باشید. پیمان بندید که همیشه با همسرانتان خوب باشید و کلمه"من" را از زبان  بیاندازید که یکی از فلسفه های طواف هم در اصل محو شدن"من"هاست و همه" من ها باید ما بشود و همه یک دل بشوند. این پیمان را روی صفحه دل که پاک شدنی نیست حک و امضا کنید.
وی همچنین با تاکید بر اهمیت تفکر در اسلام گفت: باید روح سفر را بفهمیم. مدتی از زمان حضور در حرم نبوی را به تفکر بگذرانید که از این سفر چه به دست آورده اید و چه قرار است به دست بیاورید تا هنگامی که به ایران برگشتید بر فرصتهای از دست رفته  خود حسرت نخورید. 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، نماینده بعثه مدینه منوره همچنین ضمن توصیه زوج های جوان به دعا در حق پدر و مادر و شهدا و مقام معظم رهبری گفت: هر دعایی که شما در حق دیگران می کنید خیر و برکت آن به خود شما  هم باز می گردد.
وی در پایان گفت: شما که اکنون به کنار دریای معرفت و معنویت آمده اید از این فرصت خوب استفاده کنید و برای بهتر استفاده کردن از فرصت ها  کمر همت ببینید.   

image_20115111010591401.jpg


image_20115111010591402.jpg


image_20115111010591563.jpg



| شناسه مطلب: 8251







نظرات کاربران